حمله پلیس به مخالفان برگزاری مسابقات فرمول یک در بحرین

(بسم الله الرحمن الرحیم)

ماموران امنیتی آل خلیفه امروز نیز به سوی هزاران تظاهرات‌کننده بحرینی که خواستار لغو برگزاری مسابقات فرمول یک در این کشور هستند گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کردند.

 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهرها  و روستاهای مختلف بحرین امروز نیز شاهد درگیری بین معترضان با نیروهای پلیس در آستانه برگزاری مسابقات فرمول یک در این کشور بود.

اعتراضات بحرینی‌ها در روزهای اخیر شدت قابل ملاحظه‌ای داشته است و بر اساس انتشار فیلم‌های ویدیویی در پایگاه‌های اینترنتی، گروه‌هایی از مخالفان بحرینی در حالی که نقاب بر صورت خود زده‌اند اقدام به آتش زدن لاستیک‌های خودرو و بستن جاده‌ها می‌کنند.

گروهی دیگر از مخالفان بحرینی نیز پل منتهی به جزیره ستره در شرق بحرین را با لاستیک‌های خودرو بسته‌اند و راه‌های جاده‌ای دیگری نیز در بحرین بسته شده است که از جمله آن جاده منتهی به شهر المحرق در شمال بحرین است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: هزاران بحرینی امروز نیز به دعوت جمعیت شیعی الوفاق در آستانه برگزاری مسابقات فرمول به خیابان‌ها آمدند و بدون اینکه با نیروهای پلیس درگیر شوند خواستار برخورداری از آزادی و ایجاد تغییرات در کشورشان شدند، اگرچه برخی از فعالان بحرینی به دلیل بستن راه‌ها و جاده‌ها با پلیس درگیر می‌شوند.

تظاهرات کنندگان در حالی که در ورودی روستاهای خود تجمع می‌کنند شعار می‌دادند: «مسابقات شما جرم است فرمول یک نمی‌خواهیم».

این در حالی است که پلیس با شلیک گاز اشک آور و بمب‌های صوتی اقدام به متفرق کردن تظاهرات کرد.

ائتلاف انقلابی جوانان 14 فوریه در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر شد دولت را مسئول درگیری‌هایی دانست که از صبح امروز پنجشنبه در مناطق مختلف بحرین صورت گرفته است.

  • منبع: فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:29 فروردین 1392 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد