محمد بن عبدالوهاب مصلح بزرگی بود! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
بدون شک سخن گفتن از وهابیت با ترسیم شدن تصاویر جنایات آنها در افکار عمومی آمیخته شده است. این جنایات تنها برخواسته از یک حرکت شخصی و در پی به دست آوردن اموال و مناصب نبوده است بلکه در ورای آن شستشوی فکری است که موسس این فرقه آنها را ترویج داده است.


 

پرونده محمد بن عبدالوهاب به قدری سیاه و تاریک است که دفاع از این شخصیت، نشان از حماقت و کم خردی دفاع کننده می دهد. زیرا علمای اهل سنت نیز بر انحرافات فکری محمد بن عبدالوهاب تصریح کرده اند:

 

 

دانشمند پر آوازه هند(شیخ محمد نعیم الدین مراد آبادی ) در کتاب (التحقیقات لدفع التلبیسات) در معرفی دلایل گمراهی مردم می نویسد :

 

وکان الناس علی العقیدة الحقه من الشرق والغرب حتی خرج رجل من نجد العرب وهو محمد بن عبدالوهاب الذی من ضلالة واضحة استحق العذاب.

 

ترجمه :

مردم در شرق وغرب عالم بر عقیده صحیح بودند تا اینکه مردی از منطقه نجد عربی که محمد ابن عبدالوهاب بود خروج کرد ، هم او که به خاطر گمراهی آشکارش مستحق عذاب الهی است.

 

« التحقیقات لدفع التلبیسات صفحه 2 »

 

 

 

 

شبکه های وهابی اما هیچگاه به انحرافات اعتقادی محمد بن عبدالوهاب اشاره ای نمی کنند و در مقابل به دفاع و تمجید از این شخصیت منفور می پردازند. جالب اینکه این شبکه ها برای جذب مخاطب از میان اهل سنت، تلاش زیادی دارند که خود را اهل سنت معرفی کنند و اصلا وجود وهابیت را انکار می کنند ولی با نگاهی به فعالیت های این شبکه ها به خوبی ریشه دواندن تفکرات وهابیت در وجود آنها را می توان مشاهده نمود.

 

در این فیلم می بینیم که مجری وهابی شبکه، محمد بن عبدالوهاب را یک مصلح بزرگ معرفی می کند که مسلمانان را از شرک و بت پرستی به توحید دعوت کرد! جای این سوال باقی است که آیا مسلمانانی که در طول 1400 سال زندگی کرده اند همه مشرک بوده اند؟ این خود بزرگترین توهین به رسول الله(ص) می باشد چونکه نتوانستند امت خود را موحد گردانند ولی محمد بن عبدالوهاب موفق به انجام این کار شده است؟!


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:5 بهمن 1394 - 23:37

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد