از هم پاشیدن زندگی با سفر به اروپا +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
فرهنگ یک سیستم مشترک باورها- ارزش‏ها و روش‏هاست که به مرور زمان گروهی از مردمان در یک بخش از جهان اختیار می‏کنند. به سخن دیگر فرهنگ را می‏توان راه زندگی دانست، راهی که افراد یک ملّت در برابر یکدیگر و در مقابله با محیط برای بهتر زیستن برگزیده‏اند و از نسلی به نسل دیگر از راه یادگیری منتقل می‏شود.

 

بشر امروز، در چارچوب تمدنهاى مادّى دنيا و تحت تربيت مكتبهاى حاكم بر جهان، انسانى يك بعدى است. امروز مکاتب غربی در خدمت امپراطوری خطرناک غربی و آمریکایی است. بی اعتقادی به خدا و ایمان الهی یکی از عوامل مهم فروپاشی اروپای شرقی است. نسل جوان در کشورهای غربی كه به سنتها خو نگرفته است و خود را پايبند سنتها نكرده است، وقتى كه اين نابسامانى محيط زندگى بشريت را مى‏بيند، نا اميد می شود؛ لذا به سمت پوچى كشيده می شود.


نظام سرمايه ‏دارى غرب تا گلو در مشكلات انسانى لاينحل فرو رفته و با وجود ثروت‏هاى فراوانى كه در اختيار دارد، از استقرار عدالت اجتماعى بكلى ناتوان مانده است و دير يا زود دنيا شاهد سقوط و تلاشى آن نيز خواهد بود.


آنچه امروز در دنيا كمبود احساس می شود و خودِ مردم دنيا هم آن را احساس می كنند، كمبود معنويت و خلأ معنوى است. مظهر فرهنگ تحمیلی غرب، برهنگی و مستی و بی ایمانی است.  جوامع غربی جوانان خود را از لحاظ معنوی سیراب نمی کنند. جوان به دنبال سيراب شدن از سرچشمه‏اى زلال است و اگر آن سرچشمه را پيدا نكند، به انحراف مبتلا خواهد شد. وقتی معنویت در جامعه وجود ندارد، رفاه اقتصادی هم فایده ای نمی بخشد.

 

فرهنگ غربی اگر چه به ظاهر شیک و زیبا به نظر می رسد ولی آن روی سکه آن، دارای ناملایماتی است که گویای پوشالی بودن این فرهنگ ظاهرگرا دارد. متاسفانه برخی از مردم ایران تحت تاثیر رسانه های بیگانه، فریفته فرهنگ غرب شده و برای به دست آوردن آن، راهی کشورهای اروپایی می شوند.

 

شکست و از دست دادن سرمایه های مادی و معنوی فراوان، در غالب این هجرت ها دیده می شود ولی ترس از سرزنش دیگران، مانع از بیان حقیقت مهاجرت به کشورهای غربی می شود. میزان نتیجه دادن این مهاجرت ها را می توان در سخنان این کشیش مسیحی ملاحظه نمود که اعتراف می کند «بسیاری از خانواده هایی که به کشورهای اروپایی پناهنده می شوند، بعد از شش، هفت ماه، زندگی خانوادگی آنها از هم می پاشد».

 

وی در ادامه توضیح می دهد «هرچند این افراد در ایران دارای این مشکلات بوده اند ولی زمانی که به اروپا می روند و با آزادی های فرهنگ غرب مواجه می شوند، ترجیح می دهند زندگی خود را بر هم زده و هر یک از زن و مرد به صورت مستقل زندگی کنند».

 

این اعتراف از سوی شخصی که با این افراد مواجه می باشد گویای کاستی های فراوان فرهنگ غرب است و ضروری است کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی دارند، با مشکلات این سفر آشنا باشند و برای به دست آوردن شغل و سرمایه، خود را در وادی نابودی نیفکنند.

 


 

برای دانلود فیلم کلیک کنید

 

 

 

 


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:12 بهمن 1394 - 0:24

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد