تظاهرات گسترده برای استعفای نخست‌وزیر انگلیس

(بسم الله الرحمن الرحیم)

در ادامه فشارها بر نخست‌وزیر انگلیس به دلیل نقش او در اسناد جنجالی موسوم به «اسناد پاناما»، تظاهرات علیه دیوید کامرون در لندن برگزار شد.

پس از آنکه انتشار اسناد یک شرکت حقوقی مستقر در پاناما از وجود یک شرکت برون مرزی متعلق به پدر دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس پرده برداشت، فشارها برای کناره‌گیری رئیس کابینه انگلیس افزایش یافته است.

هفته گذشته شماری از رسانه‌های عضو کنسرسیوم روزنامه‌‌نگاران تحقیقی، بخشی از اسنادی شرکت «موساک فونسکا» را منتشر کردند. این اسناد نشان می‌دهد که ده‌ها شخصیت شناخته‌شده بین‌المللی از جمله «یان کامرون» پدر نخست‌وزیر انگلیس که سال 2010 درگذشت، با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مستقر در مناطق معاف از مالیات، تلاش کرده‌اند دارایی‌های خود را از دید عموم مخفی کنند. 

هرچند دفتر نخست‌وزیر انگلیس اواخر هفته گذشته تحت فشار رسانه‌ها اعتراف کرد که در سال 1997 در شرکت پدرش سرمایه‌گذاری کرده و در سال 2010 چهار ماه پیش از به دست گرفتن قدرت، این سهام را به قیمت 31500 پوند فروخت.

در ادامه فشارها امروز شنبه تظاهرات گسترده‌ای در لندن پایتخت انگلیس برگزار شد و شرکت‌کنندگان خواستار کناره‌گیری و استعفای دیوید کامرون از نخست‌وزیری شدند.

تظاهرات‌کنندگان انگلیسی که پلاکاردها با تصاویر نخست‌وزیر این کشور در دست داشتند، شعارهایی چون «دیوید کامرون باید کنار برود»،‌ سر دادند.


- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:21 فروردین 1395 - 23:46

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد