تشیع انگلیسی شیعه را قشری بار می‌آورد/ سعه صدر نظام «جریان شیرازی» را گستاخ کرده است

(بسم الله الرحمن الرحیم)

همایش «تشیع انگلیسی» عصر دیروز (سه‌شنبه 31 فروردین)‌ با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله قرهی، مدیر مدرسه علمی امام مهدی(عج)، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و صالح قاسمی نویسنده کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» و جمعی از طلاب و دانشجویان علاقه‌مند در حوزه هنری برگزار شد.

در این همایش، آیت‌الله محسن اراکی طی سخنانی عنوان کرد:‌ مسئله تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی چالش بزرگ دوره جدید و جریانی رسوخ کرده در جامعه اسلامی شده است. هم اسلام آمریکایی که در بیانات حضرت امام آمده و هم جریانات نویی که تحت عنوان تشیع انگلیسی مطرح است، اهداف جهانی استکبار را دنبال می‌کنند، هر دو این جریانات خطرناک‌اند با این حال جریان تشیع انگلیسی از اسلام آمریکایی هم به لحاظ ابزاری خطرناک‌تر است.

وی با اشاره به اینکه در هر جریانی هر چقدر از ابزارهای نرم‌تر استفاده شود خطر آن بیشتر است، افزود: جریان اسلام آمریکایی با پوشش اسلام، اهداف آمریکا را دنبال می‌کند و منبع اصلی آن دولت عربستان سعودی و وهابیت مادر فکری آن است. امروز ما شاهد خطری هستیم که اسلام در کل جهان پدید آورده و مهمترین ابزاری که برای ایجاد بحران در جهان اسلام بکار می‌برد، ابزار تبلیغ است.

اراکی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جریان اصالت خواهی را در برابر اسلام آمریکایی راه انداخت، افزود:رهبران اصیل جهان اسلام مثل امام خمینی و مقام معظم رهبری در برابر این جریان ایستادند بنابراین مشخص شد که آنچه در برابر اسلام آمریکایی مقابله می‌کند جریان اسلام اصیلی است که پرچمدار آن علمای جهان تشیع هستند.

وی یکی از اهداف تشیع انگلیسی را نفوذ در جامعه ایران و عراق به شمار آورد و گفت: آنها می‌دانند که اگر این دو جامعه با هم پیوند بخوردند سرنوشت منطقه تغییر می‌کرد، بنابراین برای مقابله با چنین پیوندی،‌ نسبت به تقویت جریان انحراف نابی سرمایه‌گذاری عظیم کردند. یکی از مهمترین استراتژی‌های تشیع انگلیسی این است که شیعه را در امور قشری نگه دارد و محتوای آن را خالی و تهی کنند، شیعه‌ای که در طول تاریخ به تعبیر حضرت علی (ع) به دنبال ظلم ستیزی و عدالت خواهی بوده است.

اراکی با تأکید بر اهمیت استکبارستیزی در ادبیات امام خمینی (ره) گفت: اگر ائمه قصد داشتند با حکام جور سازش کنند این همه اتفاقات مختلف نمی‌افتد، اوج جلوه جریان علوی تقابل حضرت علی (ع) با بنی امیه و جاهلیت مردم بود، بنابراین ماهیت تشیع استکبارستیزی و مقابله با سیطره ظالمان بر مقدرات مظلومان است.

*انفعال رسانه‌های تشیع انگلیسی مقابل صهیونیسم

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در ادامه افزود: شبکه‌های مروج تشیع انگلیسی مثل امام حسین(ع)، ابوالفضل‌العباس و الزهرا(س) حتی یک کلام از آمریکا، انگلیس و اسرائیل بد نمی‌گویند،‌ حتی در حمله اسرائیل به غزه طبق وظیفه اسلامی عمل نکردند و پیامی هم ندادند! با وجود اینکه مسلمانان باید به دفاع از محدوده دارالاسلام بپردازند.

وی همچنین افزود: بنده خود به گوشم شنیدم که در شبکه امام حسین(ع) با یک فردی درباره حمله به غزه و کشتارها مصاحبه می‌کردند، یکی از آخوندهای استکبارگرا گفت که شنیده ایران یک هواپیما پر از کیسه خون به غزه فرستاده و آنها هم آن را پس فرستاده‌اند! اصل قضیه دروغ بود اما اینها تلاش دارند عواطف مردم ایران را علیه نظام برانگیزند و موضع گیری خاصی را در آنها ایجاد کنند.

اراکی درباره انتقاد از شعار «نه غزه و نه لبنان» گفت: این یعنی استکبارستیزی تعطیل! آنها هدفشان همین است حکیمانه‌ترین موضع گیری استراتژیک نیز همین است که ما علیه‌شان گرفته‌ایم حتی اگر از بعد دینی هم توجه نکنیم امروز استکبار می‌خواهد موجودیت ملت ایران را از بین ببرد نه فقط دین ما را!

وی دیگر هدف تشیع انگلیسی را مشروعیت بخشیدن به نجنگیدن با استکبار به شمار آورد و گفت: اینکه جنگ با اسرائیل و آمریکا نامشروع شود یعنی محوریت تشیع از بین رفته است ما اگر شیعه هستیم باید ظلم ستیز و استکبارستیز باشیم که اگر اینگونه نباشد دیگر چیزی از ما باقی نمی‌ماند. بنابراین شاخصه دوم تشیع انگلیسی افراط در مسائل فرعی و تحت‌الشعاع قرار دادن مسائل اصلی که همان دفاع از تمامیت و دینمان است.

اراکی درباره هویت قیام حسینی تشریح کرد: با گریه و زاری صرف قیام امام قابل توجیه نیست ، در برابر مستکبر باید ایستاد و قیام کرد تا ظلم و جور برافتد. محتوای قیام حسینی نیز شایسته سالاری کسی است که پرچم قیام و استکبار را در دست گرفته‌اند، حال این محتوا اگر خالی شود و شعائر حسینی تبدیل به رفتارهایی شود که هیچ واقعیتی ندارد شیعه واقعی در میان نیست.

وی در ادامه گفت:‌ در همین جریان شهادت شیخ نمر کدام یک از این شیعیان موضع گیری کردند؟ این تشیع خالی از محتوا و پوسته اینجا مشخص می‌شود. بنابراین بگویم گریه بر سیدالشهدا(ع)، زیارت ایشان و حضور در مجالس او انسان را بهشتی می‌کند اما کدام مجالس با کدام محتوا و در چه شرایطی؟ ابوموسی اشعری نیز نماد کسانی است که ظاهر خیلی آراسته و زاهدی داشت اما محتوا صد درصد ضد اسلام ناب بود، مشکل ما نیز با این شخصیت‌ها در دنیای اسلام است.

* اسلام با شعائر حسینی به جریان اجتماعی بدل می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در بخش دیگری از سخنانش گفت: نماد کامل تشیع تئوریک رسول الله (ص) و شارح و عمل کننده بدان امیرالمومنین (ع) هستند اما کسی که این جریان را تبدیل به جریانی اجتماعی کرد، سیدالشهدا(ع) بود. امروز هم آنچه جریان اسلام ناب را در جامعه به جریانی اجتماعی و عملیاتی اثربخش تبدیل می‌کند قیام امام حسین(ع) و شعائر ایشان است، لذا انقلاب اسلامی ایران نیز محصول همینهاست حال اگر این نقطه قوت را از اسلام ناب گرفتیم رابطه جامعه و تشیع ناب قطع و این تشیع بی مردم می‌شود.

وی شاخصه سوم شیعه انگلیسی را جریان مبارزه با وحدت جهان اسلام به شمار آورد و گفت: اینها از پیوند جامعه اسلامی به عنوان جامعه‌ای واحد جلوگیری می‌کنند. هر مقدار که ما بتوانیم این جامعه را واحد کنیم به نفع جامعه اسلامی و به ضرر جریان ضد این ملت‌های اسلامی است.لذا خطر این جریانات شیعه انگلیسی خطرناک‌تر از وهابیت، بهاییت و هر جریانی دیگری از این دست است.

* سعه صدر نظام، شیرازی‌ها را گستاخ کرده است

همچنین در این نشست، صالح قاسمی نویسنده کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» طی سخنانی عنوان کرد: پس از جنگ جهانی اول نظام سلطه بین‌المللی بدنبال سلطه بر جهان اسلام و حفظ منافع آن شد و این هدف بدست نمی‌آمد مگر با ایجاد راهبردی کلان که همچنان در حال انجام شدن است و این راهبرد ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت فرق اسلامی و عالم اسلام است.

وی با اشاره به اینکه در همان عصر وهابیت با هدف مقابله با عثمانی و تجزیه جوامع اسلامی شکل گرفت، افزود:‌ شخصیت‌های بسیار مؤثری ما در دنیای غرب می‌شناسیم که نقش عجیبی در دیکتاتوری آن جوامع داشتند. فتوای میرزای شیرازی با یک خط کلی منافع انگلستان را به خطر انداخت بنابراین دشمنان از همینجا متوجه شدند که نفوذ روحانیت و مرجعیت در عالم تشیع زیاد است و با راهبردهای مهندسی معکوس، جهاد علیه دین و ... در این حوزه پیروزی‌هایی بدست آوردند.

مؤلف «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» در ادامه افزود: واژه تشیع انگلیسی ابداع رهبر انقلاب است و این ابداع نگاه راهبردی ایشان را نشان می‌دهد، طیف اصلی آن خارج‌نشین و واشنگتن‌نشین هستند خیلی‌ها در شهرهای مختلف از مجتبی و سیداحمد شیرازی و ... فعال شده و این جریان در حال شکستن مبانی فقاهت و مرجعیت است. بنده اسنادی از این جریانات تهیه کرده‌ام که در کتاب ارائه شده است.

قاسمی با بیان اینکه سید صادق شیرازی بازمانده این جریان در تشیع است، افزود: متأسفانه سعه صدر نظام وی را گستاخ کرده است اما واقعیت او در مبانی فقاهت خلل وارد و جریانی در دنیای اسلام آغاز کرده به نام مرجعیت موروثی که ما چنین چیزی نداشتیم! این جریان مدعی موروثی بودن مرجعیت است.

وی در پایان گفت: آنچه امروز در منطقه ما شکل گرفته دارای تهیه کنندگانی است که اینها جریانات تکفیری اهل سنت و جریانات افراطی شیعه هستند اینها بر روی آتش بنزین می‌ریزند ما امروز آثار حمایت آمریکا و غرب را از جریان شیرازی‌ها شاهد هستیم.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:1 اردیبهشت 1395 - 16:16

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد