بودجه جدید اسرائیل؛ گسترش دایره فقر در جامعه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

موسسه بیمه ملی رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که بودجه جدید این رژیم به گسترش فقر در جامعه و فقیرتر شدن فقرا منجر می‌شود.

 

به نقل از خبرگزاری الشرق الجدید، موسسه بیمه ملی در گزارشی درباره «قانون برابری»، اعلام کرد که در پرتو کاهش بودجه‌ای که وزارت دارایی اسرائیل در بودجه جدید اعمال کرده است حدود 35 هزار کودک وارد دایره فقر می‌شوند.

در این گزارش به چندین نکته اصلی در بودجه جدید از جمله کاهش بودجه اختصاصی کودکان، افزایش مالیات بر درآمد، افزایش مالیات بر ارزش افزوده، مالیات‌های بیمه ملی و مالیات بهداشت و درمان زنان خانه‌دار اشاره شده است.

بر اساس این گزارش کاهش بودجه اختصاصی کودکان که به هر کودک 140 شکل(واحد پول اسرائیل) اختصاص داده شده و نیز افزایش مالیات بر درآمد و مالیات ارزش افزوده باعث وارد آمدن خسارت به طبقات ضعیف و افزایش فقر می‌شود.

در این گزارش آمده است: خانواده‌هایی که میزان درآمد آنها 20 هزار شکل است به نسبت 1.4 درصد کاهش درآمد خواهند داشت و در مقابل خانواده‌های فقیر دارای درآمد محدود نیز به نسبت 6.5 درصد کاهش درآمد خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود که تعداد کودکان فقیر نیز 4 درصد افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، افزایش مالیات بر درآمد به میزان 1 درصد باعث می‌شود که خانواده‌های زیادی با سطح درآمد پائین، وارد خط فقر ‌شوند و افزایش 1 درصدی مالیات بر ارزش افزوده نیز به معنای آن است که 2 درصد خانواده‌ها به خط فقر افزوده می شوند.

بیش از 52 درصد خانواده‌های عربی ساکن اراضی اشغالی سال 1948 هم اکنون زیر خط فقر زندگی می‌کنند.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:8 خرداد 1392 - 5:35

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد