برافراشتن پرچم حزب‌الله و نمادهای آن در مراسم روز جهانی قدس برلین ممنوع شد

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مجلس سنای برلین اعلام کرده است که اهتزاز و نمایش پرچم حزب الله لبنان که ایران حامی آن است در روز جهانی قدس در این شهر ممنوع است.

به نوشته  «آژانس جوییش تلگراف» مجلس سنای برلین در بیانیه‌ای اهتزاز پرچم‌های حزب الله لبنان همراه با تصویری که در آن اسلحه وجود دارد، در تظاهرات ضد اسرائیلی  ممنوع است.

بر اساس این گزارش، این بیانیه به دنبال تقاضای کمیته آمریکایی-یهودی در برلین صورت گرفت. قرار است تظاهرات ضد اسرائیلی شنبه آینده برگزار شود.

«فرانک هنکل» از مقام‌های ارشد سنای برلین اعلام کرد که پرچم‌ها نیز به مواردی تبلیغاتی که اجازه نمایش در عموم را ندارند افزوده شده‌اند.

سخنگوی پلیس برلین نیز اعلام کرد که نه تنها پرچم‌های حزب الله بلکه نمادهای دیگر این گروه ممنوع هستند و امکان نمایش آن‌ها حتی در قالب تصاویر، لباس یا هر حالت دیگر هرگز وجود ندارد.

کمیته آمریکایی _یهودی مستقر در برلین پایتخت آلمان با ابراز خشنودی از این مسئله آن را گامی به سوی خرابکار شناخته شدن  حزب الله لبنان نام نهاد.

«دیدر برگر» رییس کمیته آمریکایی_ یهودی در برلین در بیانیه‌ای بدین منظور اظهار داشت: «آلمان باید تلاش‌های خود را در  گنجاندن نام حزب الله در فهرست گروه‌های تروریست اروپا مبذول فرماید.»

آلمان سال 2013 به دیگر کشورهای اروپایی پیوست که خواهان وجود  نام حزب الله لبنان در بین گروه‌های تروریستی بودند.


- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:10 تیر 1395 - 1:43

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد