دومینویی که انگلیس آغازگر آن بود/ قیام مردم آمریکا در راه است

(بسم الله الرحمن الرحیم)
روزنامه آمریکایی "واشنگتن تایمز" (Washington Times) با انتشار گزارشی به تحلیل پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پرداخته و پیش بینی کرده است که آمریکا در آینده نزدیک با یک قیام مردمی مواجه خواهد بود.

 

در این گزارش آمده است: «ژان ژاک روسو، [متفکر بزرگ فرانسوی، سخن مشهوری دارد که] می گوید: "انسان، آزاد زاده می‌شود؛ اما همه جا در غل و زنجیر است."

 

مردم انگلیس تصمیم گرفتند که خود را از غل و زنجیری که اتحادیه اروپا برای آن ها ایجاد کرده بود خلاص کنند. دلائل زیادی برای این تحول بزرگ متصور است اما باید گفت که این تغییر و تحول بر اساس یک حقیقت وحدت‌بخش و متعالی صورت گرفته است؛ "آزادی". هر چند این اقدام بیش از یک چهارم قرن به طول انجامید اما مردم انگلیس در نهایت متحد شدند؛ آن ها می خواستند استقلال، آزادی اقتصادی و حاکمیت ملی خود را بازیابی نمایند. آن ها می خواستند دوباره انگلیس باشند.

 

این می تواند زنگ بیدارباشی برای کسانی که به دنبال آزادی هستند باشد؛ و البته برای کسانی که می خواهند آزادی را سرکوب نمایند. مردم آزادمنش در حال قیام علیه رویکرد جهانی شدن هستند؛ قیامی برای استقلال سیاسی و اقتصادی و احیای فرهنگی.

 

اما رای مردم انگلیس در واقع سقوط اولین مهره یک دومینو است که آغاز یک حرکت عظیم خواهد بود. این تصمیم اکنون زمینه سیاسی برای میلیون ها نفر از مردم دیگر در سراسر جهان را آماده کرده و رد کردن شرایط موجود را برای آن ها آسان تر کرده است. مردم بریتانیا با شجاعت و خرد خود، زلزله ای ایجاد کردند که می تواند یک تغییر جهانی را به دنبال داشته باشد.»

 

این روزنامه آمریکایی ضمن برشمردن برخی از علل نارضایتی مردم آمریکا می نویسد: «اکنون بسیاری از مردم آمریکا با بن بستی مواجه شده اند که نتیجه ده ها سال سوء استفاده طبقه حاکم -جمهوری خواه و دموکرات- است که برای مردم آمریکا چیزی جز موارد زیر به همراه نداشته است؛

 

هزینه های کنترل نشده ای که بدهی های ملی را به رقم بی سابقه 20 تریلیون دلار رسانده است

آمار بالای بیکاری که مدت زیادی به طول انجامیده است

پرداخت پول های مالیات دهندگان به شرکت ها و صنایع برای جلوگیری از ورشکستگی آن ها

رئیس جمهوری که دائما از حکم های بدون پشتوانه استفاده کرده و کنگره و مردم آمریکا را دور می زند

کاهش رتبه اعتباری اقتصاد آمریکا برای نخستین بار در تاریخ کشور

جریان بی پایان مهاجرت غیر قانونی به آمریکا

سیاست خارجی که دشمنان آمریکا را در آغوش کشیده و متحدانش را رها کرده است

رئیس جمهوری که دائما به خاطر اقدامات آمریکا عذرخواهی می کند

رهبریت مغروری که موجب ورشکستگی کشور شده است و تنها بر قدرت خود می افزاید»

 

در ادامه این گزارش آمده است: «مردم آمریکا اجازه نخواهند داد که کشورشان توسط طرفداران ایدئولوژی بی اعتبار تقسیم مجدد جهان تضعیف گردد. آمریکایی ها نیز مانند مردم انگلیس تنها خواستار تامین امنیت مرزهایشان نیستند؛ آن ها کشوری امن می خواهند. آنها یک زندگی امن می خواهند. آن ها می خواهند ملت بزرگشان بار دیگر بزرگی خود را به دست آورد.

 

شوق به بازیابی آزادی و استقلال، نیرویی عظیم به وجود می آورد. مردم انگلیس نهایتا دریافتند که قدرت نهایی برای رسیدن به آزادی و استقلال در دستان خودشان است. آن ها این قدرت را به کار گرفتند. اما پس از مردم انگلیس چه کسی در این صف قرار دارد: مردم آمریکا.»

 

 


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:10 تیر 1395 - 23:38

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد