سازمان ملل: اسرائیل از کودکان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند

(بسم الله الرحمن الرحیم)

کمیته حقوق کودکان وابسته به سازمان ملل متحد، در گزارشی اعلام کرد رژیم صهیونیستی کودکان فلسطینی را شکنجه داده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

 

به نقل از خبرگزاری سما، کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرد که ارتش و پلیس اسرائیل به صورت هدفمند با کودکان فلسطینی بدرفتاری کرده و در بسیاری از موارد آنها را شکنجه می‌دهد و به زبان عبری از آنها بازجوئی کرده و انتظار دارند که آنها نیز به عبری اعتراف کنند.

بر پایه این گزارش، اکثر کودکان فلسطینی که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی دستگیر می‌شوند به پرتاب سنگ متهم می‌شوند که مجازات این جرم نیز گاهی به 20 سال حبس می‌رسد و بنا به اذعان نظامیان صهیونیست بازداشت کودکان فلسطینی نیز با اقدامات وحشیانه همراه است.

این گزارش که بیشتر به بررسی حوادث طی ده سال پس از انتفاضه پرداخته، آورده است که صدها کودک فلسطینی در این دوره در نتیجه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی بویژه در غزه به شهادت رسیده‌اند به گونه‌ای که این رژیم مناطق پرجمیعت نوار غزه را با وجود حضور کودکان در آن آماج حملات هوایی و دریای خود قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، همچنین طی این دوره حدود هفت هزار کودک فلسطینی مابین 12 تا 17 سال به بازداشت درآمده‌اند و بسیاری از آنها نیز در دادگاه‌های نظامی با دستان بسته محاکمه شده و تعدادی از کودکان نیز در حبس انفرادی هستند.

کمیته مذکور در ادامه نسبت به استمرار استفاده از کودکان فلسطینی به عنوان سپر انسانی ابراز نگرانی و اعلام کرد که در دوره مابین ژانویه 2010 و مارس 2013 حدود 14 مورد به ثبت رسیده است.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:31 خرداد 1392 - 6:52

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد