گزارش نشست خبری نجات یافتگان تشکیلات بهائیت

(بسم الله الرحمن الرحیم)

بازنگری در دین مرحله اول گرایش و جذب است که در مراحل بعد سؤالات و شبهاتی را برای آنها ایجاد می‌کنند و متاسفانه مسلمانان به جای مراجعه به کارشناسان مذهبی با تشکیک در دین خود جذب بهائیت می‌شوند.

 

نشست خبری «نجات‌ یافتگان تشکیلات بهائیت» عصر دوشنبه سوم تیر ماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و با حضور جدا شدگان این فرقه انحرافی برگزار شد.

بهائیت برای مقابله با امام عصر شیعیان شکل گرفت 

سیدکاظم موسوی کارشناس فرقه‌های انحرافی در این نشست با بیان اینکه قدرت‌های سلطه برای خارج کردن شیعه از صحنه سیاسی و اجتماعی تلاش زیادی کردند، یادآور شد: آنها در این مسیر امام عصر شیعیان را هدف قرار دادند.

وی با اشاره به ادعای فردی به نام میرزا علی محمد شیرازی معروف به باب به عنوان امام عصر، اظهار داشت: این فرقه بر اساس گفتار اندیشمندان و مورخان، برپایه دروغ، خیانت، جنایت و جاسوسی به سود بیگانه به حیات خود ادامه می‌دهد.

این کارشناس فرقه‌های انحرافی جریان بابی‌گری و بهایی‌گری را اساساً دین و شریعت ندانسته و افزود: بر همین اساس بهائیت یک تشکیلات است که با دین ارتباطی ندارد. این فرقه زمانی با حضور انگلیس شکل گرفت و امروز با حمایت آمریکا و رژیم اسرائیل به حیات خود ادامه می‌دهد.

گروه «صیانت»: تشکیلاتی نازیستی برای مقابله با جداشدگان بهائیت

موسوی به گروهی به نام «صیانت» در این تشکیلات اشاره کرد که کارکرد آن حفظ افراد در درون ساختار است و خاطرنشان کرد: این تشکیلات مانند نازی‌ها با افراد خود رفتار می‌کند و کسانی که از فرقه جدا شوند را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد که از جمله این موارد گرفتن فرزندان یا والدین اعضای فرقه از نجات یافتگان است.

وی جریان بهائیت را دارای حمایت‌های خارجی خواند و افزود: این فرقه بیش از 100 سال دوام داشته که نشان می‌دهد مورد حمایت شدید طرف‌های خارجی است.

این کارشناس فرقه‌های انحرافی خاطرنشان کرد: هم اکنون مدیریت جریان بهائیت در لندن، واشنگتن و تل‌آویو انجام می‌گیرد.

در ادامه این مراسم عطاءالله قادری یکی از نجات یافتگان در خصوص شیوه جذب مسلمانان از سوی بهائیت گفت: بهائیت افراد خاصی دارد که از آنها به عنوان مبلغ برای جذب افراد استفاده می‌کند. آنها برای افرادی که مسلمان هستند اما اعتقاد چندانی به دین خود ندارند و همچنین مسلمانان با ایمان مبلغان مخصوصی دارند.

وی ادامه داد: آنها با نشان دادن رفتار شایسته، تلاش در جذب افراد می‌کنند تا مسلمانان را تحت تاثیر خود قرار دهند.

تشکیک در دین، اولین مرحله جذب مسلمانان

این مبلغ سابق تشکیلات بهائیت با بیان اینکه مبلغان بهائیت افراد را وادار می‌کنند در اندیشه خود نسبت به بهائیان بازنگری کنند، یادآور شد: همین بازنگری مرحله اول گرایش و جذب است که در مراحل بعد سؤالات و شبهاتی را برای آنها ایجاد می‌کند و متاسفانه مسلمانان به جای مراجعه به کارشناسان مذهبی با تشکیک در دین خود جذب بهائیت می‌شوند.

وی ادامه داد: استفاده از مسلمانان و بخصوص شیعیان در کارخانه‌ها و ادارات بهائیت از جمله دیگر راه‌های جذب مسلمانان است که کارفرمایان به تدریج با صحبت کردن با کارمندان و کارگران آنها را جذب این تشکیلات می‌کند.

قادری با اشاره به حساسیت مردم نسبت به بهائیان که کمرنگ شده است، گفت: مسئولین باید این حساسیت را به شکلی منطقی و کارشناسی بازگردانند.

مهناز رئوفی یکی دیگر از نجات یافتگان این تشکیلات گفت: یک بهائی از کودکی تا هنگام پیری یک هویت تبلیغی دارد و ذاتاً تشکیلاتی به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: یک بهائی به محض ورود به مدرسه در کلاس‌های اخلاقی خاصی مانند «گلشن توحید» و «ضیافت‌های 19 روزه» به فراگیری تعالیم بهائیت می‌پردازد که این کلاس‌ها برای همه اجباری است. در تمام مقاطع تحصیلی به افراد آموزش داده می‌شود که در برخورد با مسلمانان و سایر افراد چه سخنانی بگویند و چه رفتاری داشته باشند.

رئوفی با بیان اینکه بهائیان طوری رفتار می‌کنند که همه تصور کنند آنها بسیار اخلاق‌مدار هستند، خاطرنشان کرد: من از بدو تولد در بین آنها بوده و تبلیغ نیز پرداختم. بهائیان در بین خودشان هیچ جامعه دیگری را به عنوان انسان قبول نداشته و خود را برتر از تمامی جوامع می‌دانند. آنها معتقدند که باید مسلمانان را جذب کنند تا «انسان» شوند.

وی با اشاره به اینکه بهائیان کوچکترین نوع‌دوستی و صلح‌طلبی نداشتند اما با رفتاری زیبا و جذاب وارد گفت‌وگو با افراد می‌شوند، خاطرنشان کرد: آنها ابتدا نسبت به اعتقاد مسلمانان ایجاد شبهه می‌کنند و سپس با استفاده از غرایز طبیعی و انسانی افراد آنها را جذب می‌کنند.

این مبلغ سابق تشکیلات بهائیت خاطرنشان کرد: آنها هیچ گاه برای تبلیغ به سراغ عالمان دینی نمی‌روند بلکه به سراغ ناآگاهان دینی و بخصوص روستائیان می‌روند تا به راحتی جذب‌شان کنند.

رئوفی هدف بهائیت را از بین بردن مرزها و ایجاد یک حکومت جهانی دانست.

بیت العدل: مرکز فرماندهی بهائیت در اسرائیل

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آداب و رسوم این تشکیلات نیز افزود: آنها آداب و رسوم خاصی ندارند بلکه همه مراتب فرمانی از «بیت‌العدل» که در اسرائیل قرار دارد و توسط 9 نفر شورای رهبری این تشکیلات صادر می‌شود و همه بهائیان موظف به اطاعت از آن هستند که این فرمان‌ها حتی در مورد ازدواج افراد نیز صادر می‌شود.

هیچ بهایی به دلیل دینش در ایران بازداشت نشده است

ایمان شجاعی یکی دیگر از نجات یافتگان تشکیلات بهائیت در خصوص رفتار نظام جمهوری اسلامی با بهائیان گفت: بهائی و مسیحی به دلیل دینش در ایران بازداشت نمی‌شود بلکه تا زمانی که خطا و جرمی نکند، آزادانه فعالیت دارد اما در سازمان ملل نماینده بهائیت ادعا می‌کند که یک ایرانی به جرم بهائی بودن بازداشت می‌شود.

حضور بهائیان در اغتشاشات سال 88

وی به اغتشاشات سال 88 در ایران اشاره کرد به برخی بهائیان در آن دوران بازداشت شدند و خاطرنشان کرد: آن زمان بود که مشخص شد بهائیان در این اغتشاشات نقش داشتند. بهائیان معتقدند که دین از سیاست جداست اما سؤال اینجاست که چرا در سال 88 در انتخابات و اغتشاشات شرکت کردند و این موضوع نشان می‌دهد دستور کار سال 88 به آنها دیکته شده بود.

این نجات یافته تشکیلات بهائیت با اشاره به بازداشت گروهی بهائی در بم کرمان گفت: آنها بدون مجوز اقدام به ایجاد مهد کودک کرده بودند که در آن کودکان را با جزوات بهائیت آموزش می‌دادند.

شجاعی در پاسخ به این سؤال که آیا در تشکیلات آزادی مذهبی وجود داشته تا افراد دین خودشان را خود انتخاب کنند، گفت: اگر آزادی را قبول داشتند به جداشدگان مرتد نمی‌گفتند. آنها در سن 15 سالگی افراد را برای انتخاب دین آزاد می‌گذارند، اما سؤال اینجاست که کدام نوجوان 15 ساله که والدینش بهایی هستند و در صورت انتخاب دین دیگر مرتد شده و جامعه بهائیت کنار گذاشته می‌شود از چنین کاری را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: آنها در این سن موضوعی به نام «جستجوی حقیقت» را عنوان می‌کنند که در واقع چیزی نیست جز تاکید بیشتر بر بهائیت.

این نجات یافته تشکیلات بهائیت با اشاره به اینکه بهائیان به افراد غیر بهائی غریبه می‌گویند که باید در معاشرت با آنها دقت کرد، خاطرنشان کرد:‌ هیچ بهائی حق و جرات ندارد کتاب‌هایی را در رد بهائیت بخواند.

شجاعی به جلسات اجباری درس اخلاق در تشکیلات بهائیت اشاره کرد که به طور هفتگی برگزار می‌شد و افزود: اگر دو یا سه جلسه در این جلسات شرکت نکنی، هیئت صیانت به در منزل شما آمده و تذکر می‌دهد.

مهدی جهانگیری یکی دیگر از نجات یافتگان این تشکیلات گفت: بهائیان افراد جدا شده را در پیش از انقلاب آزار و اذیت می‌کردند و امروز آنها را طرد می‌کنند تا تنبیه شوند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های این تشکیلات بود که ایران در سازمان ملل به عنوان زیر پا گذارنده حقوق بشر محکوم شد تا فشار جامعه جهانی علیه کشورمان زیاد شود.

این نجات یافته تشکیلات بهائیت، این تشکیلات را زاده صهیونیسم خواند که تلاش می‌کند مردم را نسبت به دین خود بدبین کند و با بزرگ‌نمایی اختلافات موجود بین بهائیان و مسلمانان در مجامع بین‌المللی با مظلوم نمایی به اقامه دعوی بپردازند.

اولین پرونده حقوق بشری علیه ایران از سوی بهائیان باز شد

سیدکاظم موسوی کارشناس فرقه‌های انحرافی نیز در این خصوص گفت: پس از تسخیر لانه جاسوسی مشخص شد که بهائیان اولین پرونده حقوق بشری ایران را 12 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مجامع جهانی گشودند.

فخری داوری یکی دیگر از نجات یافتگان فرقه بهائیت در پاسخ به سؤالی در خصوص تفاوت‌های یک زن مسلمان و بهائی گفت: زن مسلمان اخلاق پسندیده بانو فاطمه زهرا را دارد و سعی می‌کند فرزندان خوب به جامعه تحویل دهد، اما بهائیت هیچ کدام از موارد را ندارد و تنها شعار می‌دهد. نهایت تعلیم و تربیت آنها تربیت دختران و پسرانی فاسد است.

الگوی زنان بهائی، زنان را به چند شوهری تشویق می‌کرد

مهناز رئوفی در این خصوص گفت: مقام زن در بهائیت و اسلام متفاوت است. در بهائیت الگوی ما «زرین‌ تاج» بود که بهاء آن را قرةالعین و قاهره می‌نامیدند. این خانم در قلعه شیخ طبری در جمع مردان با لباس حریر ظاهر شده و کشف حجاب کرد.

وی ادامه داد: این زن که الگوی زنان بهائی می‌باشد، اعلام کرد که زنان می‌توانند به هر تعداد که می‌خواهند شوهر داشته باشند و زن اگر از همسرش صاحب فرزندی نشد می‌تواند از مردان دیگر باردار شود.

این نجات یافته تشکیلات فرقه بهائیت با بیان اینکه در تعالیم مرزی برای حجاب نیست،‌ گفت: به عنوان نمونه فردی به عنوان الگوی ما معرفی کردند که شناگر بین‌المللی بود و در رسانه‌ها با لباس مخصوص شنا ظاهر می‌شد.

سیدکاظم موسوی در ادامه این مراسم در خصوص منابع مالی این تشکیلات گفت: این جریان از فضای باز اقتصادی کشور بهره برده و در حال حاضر به مال‌اندوزی مشغول است. آنها پولشویی، فرار مالیاتی و رشوه را در دستور کار دارند.

وی خاطرنشان کرد: افراد این تشکیلات در سال 1362 به جرم احتکار کالا در دوران جنگ محکوم شدند و در سال 2006 نیز رسانه‌های هندی از جاسوسی آنها در این کشور پرده برداشتند.

این کارشناس فرقه‌های انحرافی افزود: بهائیت در زمان انقلاب و در دوران جنگ زمین‌های مردم را به قیمت‌های نازل خریده و بعد در آن روستاها و شهرهای کوچک ادعاهایی را مطرح کردند و همچنین به احتکار کالا در دوران سخت اقتصادی مشغول بودند.

حسن جهانگیری یکی دیگر از نجات یافتگان این تشکیلات در پاسخ به این سؤال با بیان اینکه بهائیان در برخی صنایع و برندها مانند کمپانی‌های آلمانی و نیز تمامی شرکت‌های عینک‌سازی انحصار واردات را دارند، ‌افزود: من عینک فروش بودم و زمانی که مسلمان شدم با فشار زیاد از سوی تشکیلات روبرو شدم که دیگر نتوانستم به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهم.

مهناز رئوفی در پاسخ به این سؤال گفت بهائیان از نظر مالی وضعیت خوبی دارند و از نظر صنفی هیچ مشکلی ندارند. زمانی که مشکلی برایشان پیش می‌آید به این دلیل است که فعالیت‌هایی را علیه جمهوری اسلامی دارند و طبیعتا هر حکومتی فعالیت علیه خود را نمی‌پذیرند.

بهائیان در جنگ تحمیلی شرکت نکردند

ایمان شجاعی یکی دیگر از جداشدگان بهائیت در خصوص رویکرد این تشکیلات نسبت به میهن‌پرستی گفت: بهائیت قانونی دارد که نباید هیچ بهائی اسلحه دست بگیرد و بر همین اساس آنها در زمان جنگ ایران و عراق شرکت نکردند اما در دوران جنگ آمریکا علیه عراق و افغانستان جزو سربازان آمریکایی بودند که این جای سؤال است.

وی یادآور شد که نیمی از جمعیت بهائیان در زمان جنگ از کشور فرار کردند.

سیدکاظم موسوی در ادامه این مراسم در پاسخ به سؤالی در خصوص حق تحصیل بهائیان گفت: تشکیلات بهائیت در ایران غیرقانونی است و هر فعالیت تبلیغی آنها ممنوع می‌باشد. تا زمانی که بهائیان دست به تبلیغ نزده‌اند می‌توانند از امتیازات شهروندی استفاده کنند. در شناسنامه کسی قید دین ذکر نشده و بر همین اساس آنها می‌توانند به فعالیت اجتماعی خود ادامه دهند.

وی در پاسخ به این سؤال در خصوص نگاه تشکیلات بهائیت به امام عصر نیز گفت: سید علی محمد باب ابتدا ادعای نیابت و پس از آن ادعای امام عصر بودن را داشت اما بهاء این ادعا را به طور صریح اعلام نکرد.

  • منبع: فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:4 تیر 1392 - 5:10

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد