ازداوج دختران نوجوان سوری از ترس تجاوز در اردوگاه‌های آوارگان

(بسم الله الرحمن الرحیم)

در پی ادامه بحران سوریه و افزایش تعداد آوارگان سوری در کشورهای همسایه سوریه از جمله اردن، خانواده‌های آواره سوری از ترس تجاوز در اردوگاه‌ها، دختران خود را وادار به ازدواج می‌کنند.

 

به نقل از پایگاه خبری «سی ان ان»، با ادامه بحران سوریه و افزایش تعداد آوارگان سوری در کشورهای مجاور سوریه خانواده‌های آواره سوری از بیم تجاوز به دختران نوجوانشان در اردوگاه‌ها آنها را وادار به ازدواج می‌کنند.

مادر یک دختر نوجوان 13 ساله که دختر خود را مجبور کرده با پسری 19 ساله ازدواج کند گفت که از بیم تجاوز به دخترش در اردوگاه آوارگان  او را وادار کرده تا ازدواج کند.

یک دختر 14 ساله نیز که یک فرزند هم دارد تأکید می‌کند اگر شرایط امنیتی در اردوگاه‌ها بهتر بود هرگز در این سن و سال ازدواج نمی‌کرده است.

با این وجود به نظر می‌رسد به زودی آمار ازدواج دختران نوجوان آواره سوریه 60 درصد افزایش پیدا کند و این مسئله نه تنها در زمینه اجتماعی بلکه در زمینه سلامت جسمی نیز پیامدهای منفی خواهد داشت زیرا بیشتر این دختران بیش از آنکه به رشد مطلوب برسند بچه دار نیز می‌شوند.

پیشتر اردن که بیشترین میزان آوارگان سوری را در خود جای داده است اعلام کرده بود که از تردد خودروهای اتباع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در اردوگاه زعتری جلوگیری خواهد کرد.

بسیاری از آوارگان سوری به دلیل مشکلات اقتصادی در مقابل دریافت پول دختران خود را وادار می‌کنند تا با اعراب ساکن کشورهای خلیج فارس ازدواج کنند.

  • منبع: فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:6 تیر 1392 - 5:03

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد