وقتی رسانه‌های دولتی مهمترین بخش از سخنان رئیس‌جمهور را سانسور کردند + تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)
رسانه‌های دولتی و پایگاه‌های خبری-تحلیلی نزدیک به کابینه دولت یازدهم، سخنان مهم رئیس جمهور در خصوص نقض برجام توسط آمریکا را در تیترهای خود بایکوت کردند.
 رئیس جمهور صبح دیروز برای تقدیم لایحه بودجه سال 96 راهی بهارستان شد. طبق پیش بینی ها سخنان  روحانی متاثر از مسئله تمدید تحریم های داماتو یا همان "ایسا" در کنگره و سنای آمریکا قرار داشت و بخشی از زمان سخنرانی رئیس جمهور در واکنش به این اتفاق اختصاص یافت.

سخنان رئیس جمهور البته کمی متفاوت از گذشته بود و برخلاف قبل، اینبار حسن روحانی باشدت و حدت تمام به عهدشکنی آمریکا پرداخت. حسن روحانی صریحا رفتار آمریکا در تصویب طرح تمدید تحریم های "ایسا" را ناقض برجام خواند و تاکید کرد که پاسخ مناسبی از سوی جمهوری اسلامی به آن داده خواهد شد.

رئیس‌جمهور در بخش از سخنانش با اشاره به مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران، گفت: به عنوان رئیس‌جمهور کشور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به صراحت اعلام می‌کنم که نقض برجام را از سوی هیچ یک از اعضای  1+5 تحمل نخواهیم کرد و به آن پاسخ مناسب خواهیم داد.

روحانی با بیان اینکه مصوبه اخیر کنگره آمریکا به اعتقاد ما بر برجام مغایرات دارد و ناقض آن است، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا موظف است با استفاده از اختیارات خود از تایید و به ویژه اجرای آن جلوگیری کند. صریحا اعلام می‌کنم چنانچه این مصوبه اجرایی شود نقض فاحش برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت؛ حتی امضای آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا را نیز خلاف تعهدات آمریکا می‌دانیم و با عکس‌العملی مقتضی روبرو خواهد شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: لذا در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در جلسه همین هفته هیئت نظارت بر اجرای برجام تصمیمات لازم را اتخلاذ خواهیم کرد و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

این اظهارات حسن روحانی البته تفاوت محتوایی جدی با سخنان و اظهارات نزدیکان رسانه‌ای و سیاسی دولت بویژه فعالین جریان اصلاح‌طلب کشور داشت، چنانکه اثرات این تفاوت‌نظر بلافاصله در رسانه‌های دولتی و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نزدیک به دولت کامل واضح و مشهود بود.

رسانه‌های رسمی دولت که طی روزهای اخیر با اظهارنظر در خصوص مصوبه سنای آمریکا تلاش می‌کردند که بگویند تمدید "ایسا" نقض برجام نیست، امروز دست به سانسور مهمترین بخش از سخنان حسن روحانی زدند و در تیترهای خود سخنان رئیس‌جمهور در انتقاد به آمریکا را بایکوت کردند.

در ادامه تصاویر پوشش سخنرانی امروز رئیس‌جمهور در رسانه‌های دولتی از نظر می‌گذرد:
 

- لینک کوتاه این مطلب

» تسنیم
تاریخ انتشار:15 آذر 1395 - 20:17

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد