آگاهى امام از اعمال مردم

(بسم الله الرحمن الرحیم)

امام زمان(عج) واسطه فیض و رحمت الهى بین خدا و بندگان است. جاى تردید نیست كه آن بزرگوار از كردار همه بندگان نیكوكار و بدكار آگاه مى‏شود، خصوصاً این كه به مسلمانان و شیعیان توجه خاص دارد و هم چون پیامبر صلی الله علیه و آله هرگاه كار نیكى را از آنان ببیند، خدا را سپاس مى‏گوید و بر هر كار بدى برایشان استغفار مى‏كند.(1)

نكته اساسى بُعد تربیتى خاصى است كه توجه به آن امت پیامبر صلی الله علیه و آله و پیروان معصومان علیهم السلام را به نوعى مراقبت همیشگى نسبت به كردار خویش وامى‏دارد. به راستى اگر بدانیم در هر هفته یك‏ بار یا دو بار، بلكه در هر روز، كارنامه هر یك از ما را به حضور مقدس ولى عصر(عج) عرضه مى‏دارند، چه‏ تأثیرى جز تلاش در راه اصلاح نفس و بهسازى اعمال ما مى‏تواند داشته‏ باشد؟

در این قسمت تذكر امام صادق علیه السلام را یادآور مى‏شویم:

"إنَّ أعْمالَ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله تُعْرَضُ عَلى رَسُولِ اللّهِ كُلَّ خَمیسٍ فَلْیَسْتَحْی أحَدُكُمْ مِنْ رَسُولِ اللّهِ أنْ یَعْرِضَ عَلَیْهِ الْقَبیحَ(2) ؛ كردار امت محمد(ص) هر پنجشنبه بر او عرضه مى‏گردد، پس هر یك از شما باید از پیامبر خدا(ص) حیا كند كه مبادا كارهاى زشت خویش را به او عرضه‏بدارد.

 


پی‌نوشت‌ها:

1. بحارالانوار، ج 17، ص 150، به نقل از: موعود، شماره 4.

2. بحارالانوار، ج 17، ص 150، ح 5.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:7 بهمن 1396 - 0:53

نظر شما...
    • Unknown

      سلام خدمت برادران عزیز
      سه بنگاه جاسوسی آمریکا سیا،اف بی آی و ناسا توسط ایلومینات ها و سیستم کنترل ذهن شیاطین و ابلیس رجیم کنترل میشوند که از طرق مختلف با منجی زمانه و یارانش در حال جنگ های آخرالزمانی میباشند.
      MK ULTRA توسط این موجودات به قدری سازمان دهی شده و دقیق اجرا میشود که کسی جرات افشاگری ندارد و اگر کسی قصد خروج از این حلقه ی جادو را داشته باشد به شکل مرموز و عجیبی کشته خواهد شد.
      فیلم Get out یک نمونه از این مدل شیطانی را بما نشان میدهد که به چه شکل دجال گونه ای مغز انسان هارو تحت سیطره میگیرند. در این فیلم افرادی که دور هم جمع میشوند همگی سفید پوست چشم آبی و ژاپنی هستند. ژاپنی ها همچون چشم آبی ها باورهای نژاد پرستی شدیدی دارند. جنیان آبی رنگی که در فیلم های هالیوودی بما نشان میدهند از اجداد همین چشم بادومی های نژاد پرست هستند. نقاشی هایی که ژاپنیان از جنیان ترسیم میکردند جنیان آبی رنگ از نژاد مختلف در کنار رودخانه ها و برکه های کشور ژاپن بوده.
      مثل همان جن آبی رنگ فیلم Shape of Water که چشمانش شبیه به چشمان شخصیت های کارتون های ژاپنی هست.
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد