پس از حجاب نوبت قرآن است

(بسم الله الرحمن الرحیم)

چندی پیش فردی که این روز ها با اقدامات عجیب، خود را مضحکه خاص و عام کرده است در یک فراخوان عمومی به شرح زیر از مردم خواست تا به منزل کافران و مشرکان بروند و عکس هایی در منزل آنها تهیه کنند و در فضای مجازی قرار داده تا به طور مثال بتوانند نجاست زدایی کنند ولی بی آنکه لحظه ای فکر کنند که چیزی که خدا نجس کرده است با این اقدامات بی ارزش پاک نمی شود.

 

آیا این فردی که بعید می دانم از نور، زاده شده باشد می دانست که با این اقدام به جنگ مستقیم با خدا و قرآن می رود و باید منتظر پاسخ خدا باشد و شاید تا پایان عمر زندگی نکبتی چون سلمان رشدی و شاهین نجفی و امثال آنها نصیبش شود.

 

نوری زاد در فراخوان خود آورده است: "من ازهمه ی مردمان ایران وجهان، وبویژه ازمسلمانان ایران وجهان، ومستقیماً ازشیعیان ایران وجهان دعوت می کنم با من در نجاست روبی ازساحت انسانیتی که درایرانِ اسلامی به حاشیه رفته وبرچهره اش غباری ازآسیب های بی خردی نشسته همراه شوند...


گرفتاری واقعی مردمان ایران دربرداشت های نا صحیح و نا بخردانه ی جمعی ازمراجع تقلید ازاسلام، ورواج وگسترش آن بی خردی ها در تحکم های حکومتی است.


من در این فراخوان، مستقیماً مراجعی را درپیشانیِ فرومایگی می نهم که با برداشت های نابخردانه ی خویش از قرآن و اسلام وسیره ی بزرگان دینی، مشرکان و کمونیست ها و بهاییان و خدانشناسان را "نجس” دانسته وب ا همین فتوای سخیف و ناجوانمردانه، جمعی ازهموطنان ما را ازحقوق مسلم شهروندی شان محروم کرده اند. "

 

جالب است که با این اظهار نظر ها نوری زاد خدانشناسانی که خود خداوند متعال در قرآن آنها را نجس شمرده است را بر مراجع عالیقدر اسلام ترجیح می دهد که البته اینجا است که این مثل قدیم خودنمایی می کند : " خلایق هر چه لایق"

 

البته بهتر است نگاهی به چگونگی نجس خواندن کفار و مشرکین داشته باشیم تا بهتر متوجه شویم که این فرد به مبارزه با چه کسی رفته است. از نظر شیعیان و فقهای شیعه کافر نجس می باشد البته به عقیده برخی فقها، کسانی که اهل کتاب می باشند، نجس نیستند البته در مورد حکم نجاست کفار، به آیه ی ۲۸ سوره توبه استناد می شود که در این آیه کافران نجس خوانده شده اند.

 

" يايها الذين ءامنوا انما المشركون نجس فلا يقربوا المسجد الحرام بعد عامهم هذا و ان خفتم عيله فسوف يغنيكم الله من فضله ان شاء ان الله عليم حكيم" .

 

اى كسانى كه ايمان آورده ايد! مشركان نجسند و بعد از امسال ديگر نبايد به مسجد الحرام نزديك شوند، و اگر از فقر مى ترسيد زود باشد كه خدا اگر بخواهد از كرم خويش شما را توانگر كند كه خدا دانا و شايسته كار است.

 

اما مشرکان چه کسانی هستند؟ شرک یعنی شریک قائل شدن برای خدا (کسی را هم عرض خدا دانستن در امور) و به کسانی که برخی چیز ها را موثر تر از خدا در امور قرار می دهند و یا آنها را در سطح خدا می دانند مشرک می گویند.

 

تنها گناهی که خداوند فرموده هرگز نخواهم بخشید، گناه شرک است!... که خداوند میفرماید: " لَا تُشْرِکْ بِاللَّهِ اِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ!..." شرک ظلم عظیمی است!...وهرگز بخشیده نخواهد شد؟!

 

محمد نوری زاد در ادامه فراخوان خود حکم نجس خواندن آنها را توهین به آنها و برخی شهروندان کافر و مشرک خواند که در این باره نیز باید متذکر شویم که اگر این اقدام توهین به آنها است دلایلی دارد که تنها خود خدا می داند و ما باید از دستورات خدا پیروی کنیم البته این توهین ها به خود مشرکین و کفار نیز بازمی گردد .

 

ممکن است این یک کیفر و مجازات از سوی خدا باشد زیرا خدا آنها را نجس خوانده است و بدیهی است که ممکن است شخص اجرای کیفر و مجازات را توهین به خود تلقی کند اما عامل این توهین خود شخص است نه قانونگذار که به جهت مصالحی به وضع حکم اقدام کرده است.

 

حال ممکن است بگویید آیا بهائیان مشرک هستند یا خیر که در پاسخ به این سوال باید گفت، یکی از باورهای بابیان و بهائیان، اعتقاد به اله بودن علی محمد باب و حسینعلی نوری است. این اعتقاد بهائیان با مبانی هیچ یک از ادیان آسمانی نمی سازد، زیرا الوهیت ویژه خدای سبحان است و هیچ کس و هیچ چیز در این مقام با او شریک نیست. پس در نتیجه طبق سخن خداوند متعال ( انما المشركون نجس) مشرکین نجس هستند و نباید با آنها معاشرت داشت.

 

  • عصرامروز

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:31 شهریور 1392 - 13:40

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد