انجمن حجتیه در شبکه‌های ماهواره‌ای

(بسم الله الرحمن الرحیم)
در دهه اخیر شاهد تاسیس و شکل‌گیری شبکه‌هایی مرموزی بوده‌ایم که با شعار گسترش مبانی عقیدتی اهل بیت (ع) پا به میدان گذارده ولی به تدریج ماهیت خود را عیان ‌کردند، برخی از این شبکه‌ها به طور علنی به مقدسات اهل سنت ناسزا می‌گویند؛ اقدامی که بدور از رویکرد علمی بررسی وقایع تاریخی می‌باشد.

انجمن حجتیه در شبکه‌های ماهواره‌ای

  

شبکه‌های منسوب به برخی جریان‌های فکری خاص و با همان خط فکری انجمن با پوشش مراسم موسوم به عید‌الزهراء که آن را سالروز فوت خلیفه دوم می‌دانند یا مراسم قمه‌زنی، باعث وهن شیعه شده‌اند و از طرف دیگر وقتی جمهوری اسلامی از این قبیل اقدامات جلوگیری می‌کند، آنها جمهوری اسلامی را به دشمنی با اهل بیت و عزاداران حسینی(ع) متهم می‌کنند. رفتار این شبکه‌ها از همان تفکرات قدیمی مروج جدائی دین از سیاست و عدم تشکیل حکومت در عصر غیبت نشات گرفته است. جریاناتی که نشان داده‌اند واقعاً دشمن‌شناس نیستند که اگر بودند به آمریکا پناهنده نشده و تحت حمایت سرویس‌های امنیتی به فعالیت نمی‌پرداختند.


این شبکه‌ها در ابتدا با شعار دفاع از اعتقادات شیعیان به میدان آمدند اما به تدریج با عیان شدن رویکرد تفرقه افکنانشان، وابستگی‌ به برخی کشورهای خاص، دشمنی با ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ماهیت خود را افشا نمودند. به همین دلیل برخی از کارشناسانی که از داخل ایران با این شبکه‌ها همکاری داشتند همکاری خود را قطع کرده و در این خصوص بیانیه دادند. با این وجود عده‌ای معلوم الحال هنوز به این شبکه‌ها کمک می‌کنند. این شبکه‌ها از راه‌های مختلف به جذب سرمایه و کمک‌های شیعیان می‌پردازند از جمله آنها اعلام شماره حساب‌ بانکی در کشورهای مختلف است. یکی دیگر از راهکارهایی که برخی از شبکه‌ها در حال حاضر دنبال می‌کنند ارسال پیامک است و از طریق آن از افراد می‌خواهند به طور داوطلبانه و در جهت ترویج فرهنگ شیعی با این شبکه‌ها فعالیت کنند، متاسفانه برخی از افراد مذهبی هم که از ماهیت تفرقه‌افکنانه این اقدامات بی‌اطلاع هستند، فریب خورده و به اشاعه آن کمک می‌کنند. برخی دیگر از اهداف و سیاست‌های این قبیل شبکه‌ها را می‌توانة موارد ذیل عنوان کرد:

- دشمنی با ولایت فقیه که همواره از مهمترین مسائل مورد هدف این قبیل شبکه‌ها است.

- تمرکز بر مسائل جاری و سیاسی ایران.

- به تصویر کشیدن افراطی قمه زنی به جهت جا انداختن به عنوان یکی از مراسم مذهبی شیعی.

- مخالفت افراطی با جمهوری اسلامی به طوری که گاهی رژیم‌ شاهنشاهی را بهتر از جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند.

-توهین به مراجع و علما.

برخی از اداره‌کنندگان این قبیل شبکه‌ها به شکل مشخص به انجمن وابستگی داشته‌اند و برخی نیز همسو با نقطه نظر فکری آنها قرار دارند.


شبکه سلام
از جمله این شبکه‌ها شبکه سلام می‌باشد که در ابتدا به شکلی محتاط سعی در جذب مخاطب کرد ولی به تدریج شمشیر از نیام کشیده و رو ‌در ‌روی نظام اسلامی موضع‌گیری ‌نمود. مرکز این شبکه در ایالات متحده می‌باشد و مدیر آن شخصی به نام « محمد هدایتی» است. در واقع می‌توان تفکرات این شبکه را شکل عریان و نمود عینی مباحث مطرح شده در انجمن‌حجتیه دانست که بعد از آنکه به دامان آمریکا پناهنده شده دیگر آن تقیه را کنار گذارده و به شکلی مشخص به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی حمله و سب می‌نماید. وی با تشکیل جمعیت رسام و در مصاحبه با صدای آمریکا از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی فروگذاری نمی‌کند.


افرادی که با این شبکه همکاری داشتند به دو گروه تقسیم می‌شوند:
گروهی که رسماً در انجمن عضویت دارند و گروهی که به دلیل به وجود آمدن فضایی برای بیان دیدگاه‌های شیعه در ابتدا فریب این شبکه را خورده و با مشخص شدن مواضع مدیران آن در توهین به مقدسات اهل سنت و ایجاد اختلاف و همچنین موضع‌گیری در برابر جمهوری‌اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه به شبکه اخطار داده و از آن جدا شدند.

 

حجت الاسلام محمد هدایتی در صدای آمریکا

 

هدایتی پای ثابت برنامه‌های شبکه تلویزیونی صدای آمریکا (VOA)شده است. شبکه‌ای که تا سال 1999 وابسته به آژانس اطلاعات ایالات متحده (USIA) بخش رسانه‌ای سازمان جاسوسی ایالات متحده «سیا» بوده است. این بخش از 1999 به بعد به BBG تغییر نام می‌دهد. هدایتی تبدیل به کارشناس این بخش رسانه‌ای در امور شیعیان شده است و از آن برای حمله به ولایت فقیه و اعتقادات مسلم شیعی استفاده می‌کند. نمونه آن موضع وی در خصوص توهین کنندگان به ساحت امامین عسکرین بود که وی حتی حکم ارتداد را زیر سوال می‌برد!

 


شبکه اهل البیت
شبکه اهل البیت در ابتدا با تاسیس دفتری در قم اعلام وجود کرد، رئیس این شبکه، طلبه افغانی به نام «حسن اللهياري» است. به تدریج و با مشخص شدن رویکرد فتنه‌انگیز این شبکه و توهین به مقدسات اهل تسنن دفتر آن با رای دادگاه تعطیل شد.

مرکز این شبکه در حال حاضر ایالات متحده است. از جمله فعالیت‌های این شبکه‌ها اصرار بر قمه‌زنی و نشان دادن تصاویر آن و توهین و نه بحث مودبانه با اهل سنت و برگزاري جشني موسوم به «عيدالزهرا» به مناسبت فوت خلیفه دوم می‌باشد؛ فعالیت‌هایی که همسو با همان رویکرد انجمن‌حجتیه است.

 

حسین اللهیاری مدیر شبکه اهل بیت

 

شبکه اهل بیت در ابتدا با تعهد نسبت به عدم خدشه به وحدت اسلامی و وهن مذهب توانست از برخی از علما اجازه استفاده از وجوهات دریافت کند، ولی با روشن شدن انحرافات این شبکه، اجازه‌ها برداشته شد و حتی علمای افغانستان هم همکاری با این شبکه را تعاون بر اثم و عدوان خطاب کردند. موضوعی که بعد از روشن شدن ماهیت این شبکه مورد سوال می‌باشد این است که با وجود اعلام تحریم این شبکه توسط مراجع عظام و حتی آیت‌الله محقق کابلی در خصوص عدم اجازه استفاده از وجوهات، با توجه به مخارج سنگین اداره شبکه‌های ماهواره‌ای، این شبکه چطور در لس آنجلس تامین مالی می‌شود؟!

 

روشن است که آل‌سعود همیشه مورد حمایت کاخ سفید و سرویس‌های امنیتی آمریکا بوده‌اند اما این قبیل شبکه‌ها که در کنار اختلاف‌افکنی میان مذاهب اسلامی به طور حاشیه‌ای به خاندان آل سعود نیز می‌پردازند به راحتی در ایالات متحده فعالیت داشته و تامین مالی می‌شوند، در حالی که وهابیت و آل سعود لابی‌ قوی‌ در بدنه سیاسی آمریکا دارد. عجیب است که با وجود توهین‌های زیاد مسئولین این شبکه‌ها به اهل تسنن چرا فعالیت آنها در ایالات متحده متوقف نمی‌شود! جز این نیست که منافع این شبکه‌ها در ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی مورد نظر مسئولان سرویس‌های امنیتی ایالات متحده و کاخ سفید است.

یکی از نشانه‌های وابستگی این شبکه که سرسپردگی گردانندگان آن را می‌رساند، عدم پرداختن به مسائل افغانستان بدلیل حضور نظامیان خارجی است؛ در حالی که مدیر این شبکه خود تبعه افغانستان و مقیم آمریکا است، اما ماموریت این شبکه مقابله با نظام جمهوری اسلامی در ایران است و بدین خاطر گردانندگان آن از افغانستان چشم‌پوشی کرده و به ایران می‌پردازند.

 

برخی اظهارات مطرح شده در این شبکه:

- اعتقاد به تعطیلی امور واجب در عصر غیبت مثل جهاد در راه خدا و القاء تفکر «هیچ تلاشی برای ظهور جایز نیست و تنها توسل به امام‌عصر بهترین تلاش است.»

- عدم اتحاد مسلمین، مسئولین این شبکه، اهل سنت را جماعت بکریه و عمریه خطاب کرده و اتحاد با آنها را نمی‌پذیرند.

- تایید شعار «نه غزه نه لبنان»؛ با این بهانه که اول بقیع را آزاد کنیم بعد غزه، هواداران این شبکه افتخار می‌کنند که این شبکه تابه‌حال ذره‌ای از وقت و برنامه خود را به مسائل مسلمانان لبنان و غزه نپرداخته است. عدم مقابله با اسرائیل و آمریکا و توجه به اهل تسنن از مهمترین مباحث انحرافی این قبیل شبکه‌هاست.

-استفاده از الفاظ رکیک علیه مقدسات، کلماتی مانند فاحشه و اهل لواط و هزاران نسبت ناروای دیگر به بزرگان و مقدسات اهل تسنن که قطعاً توهین متقابل را به همراه می‌آورد.

-توهین به مراجع عظام و مقام معظم رهبری با الفاظ رکیک.

- دعوت به معارضه با جمهوری‌اسلامی و تمجید از پادشاهان طاغوت.

 


شبکه امام حسین
رئیس این شبکه «حجت‌الاسلام مصطفی محمدی» است و دفتر این شبکه در شهر مقدس کربلا است. این شبکه برخلاف نظر صریح عموم مراجع عظام تقلید، کلیپ‌هایی را برای تبلیغ قمه‌زنی پخش می‌کند و در زیرنویس آنها می‌نویسد: «هیچ‌کس نمی‌تواند محبین امام حسین(ع) را از این عمل بازدارد.» مراجع عظام تقلید بارها تاکید داشته‌اند، هر امری که موجب وهن مذهب شود باید از آن اجتناب شود.

 

مصطفی محمدی مدیر شبکه امام حسین(ع)

 

این شبکه با ارسال اس.‌ام‌.اس در داخل کشور در بین اقشار مذهبی از آنها درخواست می‌کند که به شکل تمام وقت یا پاره وقت و به شکل داوطلبانه با این شبکه همکاری کنند.

علاوه بر این چند شبکه، ‌چندین شبکه ماهواره‌ای از این دست چه به زبان فارسی و عربی در سال‌های اخیر در حال تخریب وحدت اسلامی و اشاعه تصاویری موهون از پیروان اهل بیت هستند.

  • منبع:دیده بان

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:6 مهر 1392 - 20:41

نظر شما...
    • محمدرضا

      شبکه سلام و اهل بیت رو قبول دارم اما شبکه امام حسین صرفا برای نشان دادن تصویر قمه زنی نمیشه راجع بهش اینگونه گفت.
      با اطمینان کامل سخن بگوییم فردا باید جواب گو باشیم
    • حامد

      ای کاش هرکس که با عقائد سیاسی ما مشکل داشت،دشمن ما حساب نمی شد...
    • mohamad7

      فقط شبکه ولایت
    • بسیجی وپیروولایت

      لعنت خدا بردشمنان حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)
      لعنت خدابردشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
      لعنت خدا بر همه فرقه های ضاله که در ظاهر و باطن ، قصدتضعیف وضربه زدن به اسلام ناب محمدی وعلوی ( صلوات الله وسلامه علیهم ) را دارند.
      سلام خدابرحضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) سردمدار مبارزه با دشمنان اسلام
      سلام خدابرعلامه پرهیزگارحضرت آیه الله حلبی (رضوان الله تعالی علیه) که عمرشریف وگرانمایه خودرا وقف خدمت خالصانه به اسلام ناب و امام زمان (عج) کرد.
      دشمنان انجمن حجتیه ، برای مطرح کردن خود و رسیدن به منصب و جایگاه دنیایی ،گهگاهی  می نشینید و انواع اراجیف که به فکرخبیث وپلیدشان می رسد ، درمورد انجمن حجتیه می بافند وبرای خوشی دو روز دنیا ، در رسانه ها ، تریبون ها وفضای مجازی و... تا آنجا که می توانندو از عهده شان برمی آید ناجوانمردانه ،رذیلانه وبی شرمانه باوصله های نامربوط به انجمن می تازندو انسانیت وشرافت خودرازیرپا می گذارند. 
      ازخداوندمتعال می خواهم به دشمنان انجمن حجتیه ، شفای روحی عنایت فرمایدوبه جلالت وکرامت خودموجبات هدایتشان را فراهم گرداندواز این کج روی ها و تهمت زدن ها که قلب امام زمان (سلام الله علیه) رابه درد می آورند به راه راست بکشاند.
      وامابعد
      انجمن حجتیه، درزمان حکومت منحوس پهلوی و چه بعدازپیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی، هرگز هیچ موضعی علیه  حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی نگرفت وهیچ نوع انحرافی ازاین بزرگواران دیده نشده است وحتی پس از تعطیلی انجمن  همواره مورد تائید دلسوزان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مراجع عظام تقلید بوده ومی باشد. باتوجه به اینکه هیچ اسنادو مدارک موثق و هیچ اثری از موضع گیری ها وانحراف انجمن حجتیه وجود ندارد ،دشمنان کوردل برچه پایه واساس ، به انجمن حجتیه ، هجمه برده و هزارویک وصله نامربوط که برازنده خودشان است به انجمن حجتیه می چسبانند؟!! و در کنار فرقه های ضاله قرارمی دهند؟!!!
      دشمنان انجمن حجتیه، اگر  دین ندارند ، به مصداق این سخن بیدارکننده حضرت امام حسین (علیه السلام) که فرمود 《اگردین ندارید لا اقل آزاده(انسان) باشید》 لا اقل انسان باشندوتوجه داشته باشند که  هرچه شنیدند ، به راحتی بازگونکنندو با آبروی دیگران بازی نکنند و اگرمدعی دین داری هستند باید بترسند از عواقب آنچه مرتکب می شوند.
      دشمنان انجمن حجتیه ،اگرمسلمان هستند، بایدبدانند  وعده الهی حق است و آنکس ، تهمتی به کسی زده ، نمیردتا به سر خودش و خانواده اش بیاید وبه آن مبتلاشودو تا مغز استخوانش بسوزد و این را نیزحتما"باید بدانند پیامبراکرم(ص)  فرمود :
        " بزرگی گناه تهمت زننده به بزرگی گناه کسی است که بامادرخود مرتکب گناه کبیره زنا شده است . "
      بنابراین دشمنان انجمن حجتیه ، اگر واقعا" انسان و مسلمان واقعی هستند، کاری نکنند تا با این تهمت زدن ها ، در قیامت ، نامه اعمالشان  به دست چپ شان داده شود و در آن نوشته شده باشد
      " نوع گناه شما تهمت زننده ؛   ارتکاب زنا با مادر"
    • جان فدای امام خامنه ای

      سلام وصلوات خدابر محمد وآل محمد
      سلام خدابر شما ای امام زمان
      سلام خدابر شما ای نائب امام زمان ؛؛جناب حضرت امام خامنه ای !
      که هرگز دستور انحلال انجمن حجتیه را صادرنکردید.
      سلام خدابربرشما ای نائب امام زمان ؛ جناب حضرت امام خامنه ای !
      که هیچ اعتنایی به حرف های به ظاهرمذهبی هایی نمی کنید که با انجمن حجتیه به دشمنی برخاستند و سال ها علیه انجمن حجتیه فعالیت می کنند وانواع واقسام تهمت ها را می زنند و تلاش های فراوانی می کنند تا کاری کنند انجمن حجتیه منحل شود.
      ای امام زمان که جان من و خانواده ی من فدای تو
      ای امام خامنه ای که جان من وخانواده من فدای تو
      فرمان شما برما واجب است وبدون چون وچرا باید اطاعت کنیم.
      ای رهبر عزیز !
      باتوجه به اینکه کلاس های درس معارف برادران وخواهران انجمن حجتیه که تاالان 35 سال است به حالت تعطیل برگزاراست ، ازشما سپاسگزاریم ازاینکه علیرغم این همه فشار و شیطنت هاازسوی دشمنان انجمن حجتیه که بسیارتلاش می کنندتاانجمن منحل شود واقعا" ازشما رهبر عزیزبسیار سپاسگزاریم که هیچ اعتنایی به مزخرفات دشمنان انجمن حجتیه نکردید ونمی کنیدودستورانحلال انجمن را صادرنمی کنید.
      ای رهبر عزیز !
      پس ازخداونمتعال و امام زمان (ارواحنافداه) شما امید انجمن حجتیه هستید.
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد