سخنان‌ نماینده‌ زرتشتیان درباره‌ امام‌حسین (ع)

(بسم الله الرحمن الرحیم)
رشید خورشیدیان عصر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اجلاس حسینی پر از عطر معنویت است، زمانی که دعوت به این مراسم شدم از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدم.

وی با بیان اینکه پدر و مادرم همیشه ذکر یا حسین بر لب داشتند، تصریح کرد: نسل‌های ما از ورود یک هزار و ۳۰۰ سال پیش تاکنون عامل این پیام بوده که راه امام حسین (ع) در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم است.

نماینده جامعه زرتشتیان تأکید کرد: امام حسین (ع) استکبار‌ستیزی را در رفتار، اندیشه، گفتار و کردار خود متجلی کرد و همین رمز جاودانگی ایشان است.

خورشیدیان با بیان اینکه امام حسین (ع) حامل هزاران پیام است، متذکر شد: امام حسین (ع) دریایی عظیم است که استدلال این سخن را می‌توان در این جلسه ایشان که فرمودند «اگر دین ندارید لااقل آزاد باشید» جستجو کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) به جهان بشریت حتی غیر مسلمان نیز احترام قائل بودند.

نماینده جامعه زرتشتیان بیان داشت: در باور زرتشتیان این سنت حسنه پایدار است که در ایام محرم و صفر هیچ مراسم شادی انجام نمی‌گیرد و ما این سنت پسندیده را ابراز همدردی و سوگ از دست دادن بزرگترین انسان آزادیخواه جهان می‌دانیم.

خورشیدیان با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) در قیام عاشورا هیچگاه شکست نخورد؛ بلکه پیشرفت کرد، بیان داشت: امام حسین (ع) در جامعه بشریت یک الگوی فرا دینی است.

وی با بیان اینکه رابطه مسلمانان با زرتشتیان از گذشته تاکنون بر پایه همدلی و احترام بوده است، خاطرنشان کرد: روحیه همبستگی مسلمانان با زرتشتیان از گذشته وجود داشته و در گذر ایام عمیق‌تر می‌شود.

نماینده جامعه زرتشتیان با بیان اینکه تاسوعا و عاشورا در فرهنگ زرتشتیان با اهمیت است، ابراز داشت: طرفداران این آیین در ایام محرم برای اینکه خود را در سوگواری امام حسین (ع) شرکت بدانند نذری می‌دهند و حتی گرفتن نذری از مسلمانان را تبرک می‌دانند.

مسئول خانه موبدان تهران با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) در جوامع بشری شناخته شده است، یادآور شد: احترام به بشریت در دین اسلام تأکید شده است.

خورشیدیان در پایان با بیان اینکه امام علی (ع) الگوی عدالت گستری و به عنوان یک اسطوره شناخت شده است، تأکید کرد: عدالت‌گستری و عدالت‌خواهی پیامی است که در قرآن بارها به آن تأکید شده و یکی از جلوه‌های عدالت در این کتاب الهی این است که نسبت به تمام بشریت حتی اگر غیر مسلمان باشند باید با عدالت رفتار شود.
  • جهان نیوز

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:10 آبان 1392 - 20:20

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد