غروب جمعه ها و دعا برای امام زمان(عج)

السلام علی المهدی...
جمعه که میشودهوای دلمان تنگ میشود و اسمان ابری.
صبحش ندبه و غروبش سمات...
‼️عجب ندبه ای میخوانیم...
عجب ندبه ای میکنیم
گویا دم صبح هنوز گرمِ گرمای پتوییم...
خمیازه پشت خمیازه...خواب الودگی امان رامیبرد و نوحه خوان شروع میکند به نوحه سرایی...
دعای فرج میخواند و میگوید یابن الحسن....
وجماعت خواب آلودهم میان خواب و بیداری یک یابن الحسن بی رمق میگویند....
ندبه میکنیم.....
نه!!!!ندبه میخوانیم.فقط میخوانیم...
میگویند ندبه با اشکِ چشم قوت میگیرد...
دستمان روی چشمهامان و آرام چرت کوتاهی میزنیم...
تاانتها تقریبا همینطور....
وقتی به پایان میرسد تازه به خودمیآییم...که ندبه برای چه کسی خواندیم وچقدربی احساس...
راستی این چندمین جمعه هست که ندبه میخوانیم؟؟اصلا میخوانیم؟؟

تمام هفته گناه و غروب جمعه دعا
کمی خجالت از این انتظار هم خوبست

کسی که درباره کوروش و ذوالقرنین سخنرانی بسیار خوبی داشتند می توان به دانلود سخنرانی های استاد رائفی پور اشاره درباره اصحاب کهف، ذوالقرنین وغیره . به خصوص در مورد ذوالقرنین که مباحث درباره ان زیاد و در تفاسیر مختلف از ان سخن گفته شده است. ما می خواهیم درباره ذوالقرنین صحبت کنیم .

 

در برهه ای کاندیدای ذوالقرنین اسکندر ،پادشاهان یمن ،وین جنگ چینی و امثال مختلف بود. که قسد پرداختن به انها را نداریم . منتهی بعد از نوشته شدن کتاب ذوالقرنین نوشته اقای ابوالکلام ازاد بحث کورش هم مطرح شد وما بیشترین شباهت رابه ذوالقرنین درکورش میبینیم . حال که شما از قران درباره ذوالقرنین سوال می پرسید [ وَیَسئَلونَکَ عَن ذِِی القرنَینِ ]1( وازتو درباره ذوالقرنین سوال می پرسند ) چرا کلمه ی ذوالقرنین ؟ به خاطر این که در کتاب دانیال نبی از ذوالقرنین به عنوان ذوقرانین یا ذوغرانین یادشده یهودیانی که با ان نام اشنا بودند همان اسم را به پیامبر منتقل می کردند. از چه طریق ؟ از طریق ان اعرابی که می رفتند از پیامبر سوال بپرسند تا بتوانند پیامبر را محک بزنند. عده ای از اعراب نزد بزرگان یهود رفتند و گفتند : کسی امده ادعای پیامبری کرده  ما می خواهیم او را محک بزنیم ان ها گفتند: از او درمورد ذوالقرنین بپرسید . بگویید ذوقرنین کیست ؟ اعراب نزد پیامبر(ص) امدند و گفتند : ذوالقرنین کیست ؟ و خداوند متعال جواب ان ها را داد . ذوالقرنین یک حمله به غرب و یک حمله به شرق داشته و سپس به شمال حمله می کند و یأجوج ومأجوج را می راند و سدی می سازد که انها از ان زمان به بعد نمی توانند از ان جاعبور کنند .
ذوالقرنین با تاریخ کوروش شباهت دارد

.

کوروش

کوروش اول یک حمله به سمت لیدیه و بعد یک حمله به شرق دارد و اقوام وحشی را که از شرق به ایران حمله می کردند دفع می کند  و احتمالا به سمت دارالاین می اید. منطقه ی داریال که احتمالا برگرفته از واژه ی ترکی داریول است به معنی راه تنگ : ( دار= تنگ و یول = راه ) یک تنگه ای از قدیم بوده و به قولی بعد از کورش ان مکان را دیوار کشی می کردند ، قلعه سازی می کردند درزمان ساسانیان قلعه ساختند و غیره . او ان جا را بست و انها دیگر نتوانستند حمله کنند .
ابوالکلام ازاد می گوید : تکه هایی از ان اهن ها هنوز هست .

البته من سندی به ان شکل یعنی تصویری ندیدم و نه به ان منطقه مسافرتی داشته ام . به هر حال عکس هایی بعضا در اینترنت وجود دارد.

پرسمان مهدویت را همیشه می توان به بخش های مهمی اشاره کرد خب این یک نگاه خیلی ابتدایی به قران است شما امدید و قران این را به شما داد.پرسش و پرسش و پاسخ های درباره امام زمان به شکل های مختلفی مطرح می شود که به کسب اطلاعات بیشتر و شناخت امام زمان(عج) کمک کرد.

پرسمان مهدویت

قران سفره است و بطون مختلفی دارد. برای مثال : شما کنار سفره می ایید به همسرتان ، مادرتان می گویید: یک لقمه برای من درست کن تا بخورم . برای کسی که عجله دارد و غذا اماده نشده می گویند : یک دسر یا غذای حاضری بخور و برو. اما کسی که فرصت دارد صبرمی کند تا غذای اصلی اماده شود . غذا رابخورد و بعد برود .
درمورد ذوالقرنین اخیرا نگاه جالبی به وجود امده کتابی نوشته شده به نام ذوالقرنین نوشته اقای عبدالله مستحسن . بنده به حدیثی از اقا امام حسن عسکری (ع) برخورد کردم که واقعا تکان دهنده بود و در اخر مقاله به ان می پردازم . در این کتاب برای ذوالقرنین یک موضوع جدید مطرح شد . الحمدلله خیلی از مطالب در این کتاب مطرح شده . من  یک سری بحث ها ونقدها به ان کتاب دارم البته خیلی جزئی است یک سری بحث های جدید هم دارم که مجموعا خدمت شما عرض می کنم.
این ایات خیلی پیچیده و پر از سوال است .
[ یَسئَلونَکَ عن ذِی القًرنِینِ ]( از تو درباره ذوالقرنین میپرسند )
[ قُل سَاَتلوا عَلَیکُم مِنهُ ذِکرًا (83)] ( بگو به زودی چیزی ازاو برای شما خواهم خواند ) یعنی وعده اینده می دهد. این خیلی عجیب است با این که می گوید در اینده می گویم اما بلا فاصله ایات را می اورد .


یک سری مباحث مطرح شد گفتند : چون پیامبر نگفت انشاءا... من جوابش را میدهم خدا چهل روز بعد ایه ها را به پیامبر گفت . اما این مباحث شأن پیامبر را پایین می اورد.
یعنی خداوند متعال می خواهد شأن پیامبرش را پایین بیاورد ؟!! نزد مشرکین و کفار شأن پیامبرش را خورد می کند ؟!! که چرا انشاءا.. نگفتی!!!
خب این مسائل از شأن پیامبر اسلام که اشرف مخلوقات است واقعا به دور . یک مقدار در این مسائل دقت کنید .
گفت : در اینده درباره ان صحبت خواهم کرد یا تلاوت خواهم کرد در اینده خواهند امد.[ اِنّا مَکَّنّا لَه, فِی الاَرضِ وَ ءاتَیناهُ مِن کُلِّ شَیءٍ سَبَبًا(84) ]

سلامتی و تعجیل در فرج یوسف زهرا 3 صلوات

 

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:1 دی 1397 - 18:22

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد