اقامه نماز جمعه مسجدالاقصی با حضور 50 هزار نمازگزار فلسطینی

نماز جمعه مسجدالاقصی با حضور 50 هزار نمازگزار فلسطینی با وجود محدودیت‌های گسترده رژیم صهیونیستی، برگزار شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، هزاران فلسطینی امروز نماز جمعه را  در مسجد الاقصی و محوطه‌های آن اقامه کردند.

فلسطین الیوم گزارش داد که 50 هزار فلسطینی در مسجدالاقصی با وجود محدودیت‌های رژیم صهیونیستی نماز جمعه را اقامه کردند.

خطیب جمعه مسجدالاقصی از امت اسلامی خواست که حامی مسجدالاقصی باشند.

مهیا شدن ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به شمال کرانه باختری

خبر دیگر اینکه رسانه های عبری امروز جمعه اعلام کردند که ارتش این رژیم مهیای عملیات نظامی گسترده در شمال کرانه باختری می‌شود.

رسانه صهیونیست گزارش دادند: به دنبال افزایش عملیات‌های مبارزان فلسطینی، ارتش اسرائیل آماده عملیات گسترده در شمال کرانه باختری می شود. کانون این عملیات نظامی اردوگاه‌های آوارگان در جنین و نابلس در شمال کرانه باختری خواهد بود.

از سوی دیگر در حالی که شهرک نشینان در کرانه باختری از این حمله احتمالی استقبال کرده اند اما «هوفمن» تحلیلگر یدیعوت آحارونت گفت: حمله نظامی راه حل مشکل نیست. روز گذشته کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شروع عملیات نظامی منتظر چراغ سبز نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است.

حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

این در حالی است که نظامیان صهیونیست امروز جمعه به مناطق مختلف شهر الخلیل در کرانه باختری حمله کردند. نظامیان صهیونیست با یورش به منطقه عصیده در بیت امر با فلسطینیان ساکن این منطقه درگیر شدند.

112 عملیات مقاومتی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی

اشغالگران صهیونیست با شلیک گلوله‌های گازی و جنگی و صوتی دست به سرکوب فلسطینیان زدند که در پی این تجاوزات ده‌ها فلسطینی هدف گلوله قرار گرفته و زخمی و دچار حالت خفگی شدند.

حماس: مقاومت بالنده است

«علی برکه» عضو کادر رهبری جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج تاکید کرد که رویارویی نیروهای مقاومت با اشغالگران صهیونیست در جریان هر یورش به کرانه باختری نشانگر بالندگی روند مقاومت است.

«علی برکه» امروز جمعه تصریح کرد که به رغم جنایات خونین دشمن صهیونیستی علیه اشغالگران صهیونیست از جمله سیاست تخریب خانه خانواده‌های شهدا، نیروهای مقاومت به فعالیت‌های مبارزاتی خود ادامه می‌دهند و تا پای جان در هر شهر و اردوگاهی در مقابل اشغالگران صهیونیست می‌ایستند.

وی یادآور شد که تداوم فعالیت‌های مبارزاتی و مقاومتی در اراضی اشغالی فلسطین در چارچوب حق ملت فلسطین در دفاع از خویشتن و سرزمین و مقدسات آن و در واکنش به تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین در بیت المقدس و مسجد الاقصی صورت می گیرد.

این مقام بلند پایه حماس خاطرنشان کرد که مقاومت مشروعیت خود را از تمامی منشورها و معاهدات بین المللی و ادیان آسمانی به دست آورده است و مورد حمایت فلسطینیان داخل و خارج می باشد.

آماده شدن اسرای فلسطینی برای اعتصاب غذای نامحدود

اسرای فلسطینی محکوم به بازداشت موقت خود را برای اعتصاب نامحدود غذا در زندان‌های صهیونیستی آماده می‌کنند. این اقدام از هیجدهم ماه جاری و در اعتراض به بازداشت موقت صورت می‌گیرد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که محافل مردمی و رسمی حامی جریان مقاومت و آرمان فلسطین خواستار پشتیبانی از اسرای فلسطینی محکوم به بازداشت موقت در برابر سیاست‌های ظالمه رژیم صهیونیستی و فعال سازی تمامی شیوه‌های حمایتی از این اسرا هستند.

بدبینی پیرامون توافق نتانیاهو با اپوزیسیون

  «میکی زوهر» وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال دستیابی کابینه نتانیاهو به توافق با اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیرامون اصلاحات قضایی ابراز بدبینی کرد.

میکی زوهر گفت: هیچ فرصتی برای دستیابی دولت نتانیاهو به توافق با اپوزیسیون در ارتباط با اصلاحات قضایی وجود ندارد.ما به این واقعیت رسیدیم که مذاکرات کنونی با حسن نیت صورت نمی‌گیرد و هیچ گونه تمایل واقعی برای دستیابی به توافق وجود ندارد.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:26 خرداد 1402 - 16:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد