هشدار روسیه درباره اقدامات تحریک آمیز نظامیان آمریکایی در سوریه

مرکز روسی برای آشتی نیروهای متخاصم در سوریه از مشاهده اقدامات تحریک آمیز برخی واحدهای نیروهای مسلح آمریکا در مناطق غیر درگیری و نزدیکی شهرهای مسکونی در استان رقه این کشور خبر داده و نسبت به عواقب این تحریکات هشدار داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دریادار آلیگ گورینوف، معاون رئیس مرکز روسی برای آشتی نیروهای متخاصم در سوریه که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد، شب گذشته، جمعه، در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که از سوی واحدهای نظامی نیروهای مسلح ایالات متحده در استان رقه سوریه، اقدامات تحریک آمیزی مشاهده شده است.

این مقام نظامی روس گفت: «در استان رقه سوریه، اقدامات تحریک آمیزی توسط برخی یگان‌های نیروهای مسلح آمریکا مشاهده شده است. حرکت دو ستون خودرویی از گشت‌های ائتلاف بین‌المللی ضد تروریستی در مسیرهایی که اصلاً مناطق درگیری نبوده و در نزدیکی مناطق مسکونی در این استان شناسایی شدند.»

گورینوف با اشاره به این که طرف روسی در این رابطه به این ائتلاف اعتراض کرده، توضیح داد که نقض قواعد رفع منازعه توسط "ائتلاف" به رهبری آمریکا، توازن شکننده توزان نیروها در منطقه که با تلاش روسیه محقق شده را تهدید می کند. به گفته وی، علاوه بر این، چنین اقدامی تأثیر مخربی بر روند اوضاع در منطقه داشته و می تواند عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.

یک روز پیش از آن، مرکز روسی برای آشتی طرف های متخاص در سوریه گزارش داد که نیروهای نظامی روسیه موفق شدند هفت کودک و دو زن پناهنده را از منطقه التنف تحت اشغال آمریکا در سوریه خارج کند. آنها یادآور شدند که وضعیت انسانی در منطقه التنف همچنان دشوار باقی مانده است.

ضمن اینکه ارتش سوریه در اوایل ماه ژوئن به همراه گروهی از نیروهای نظامی روسیه در چارچوب عملیات ویژه خنثی سازی گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه، 20 نیروی نظامی تروریست را به هلاکت رساندند. همچنین 9 انبار سلاح و مهمات و 30 پناهگاه گروه‌های تروریستی منهدم شد.

در اواخر ماه مه، سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد که ایالات متحده در حال آموزش نیروهای نظامی داعشی در پایگاه‌های خود به منظور بی ثبات کردن اوضاع داخلی در سوریه است.  این مقام روس یادآور شد که مدیریت این فعالیت جنایتکارانه از پایگاه نظامی آمریکا در التنف در نزدیکی مرزهای سوریه با اردن و عراق انجام می شود.

تحرکات نظامی مشکوک اشغالگران آمریکایی در سوریه
روسیه: آمریکا پروتکل‌های عدم درگیری و ایمنی هوایی در سوریه را نقض می‌کند
عملیات مشترک نیروهای روسیه و سوریه در حمص

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:27 خرداد 1402 - 8:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد