توافق مغرب و اسرائیل برای جذب کارگران به فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی و مغرب یادداشت تفاهمی برای همکاری دو جانبه در حوزه پرستاری، ساخت و ساز و تسهیل صدور روادید متقابل امضا کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ،  «موشیه اربیل»، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی که وزیر داخلی این رژیم نیز است، با «عبدالوافی لفتیت»، وزیر بهداشت مغرب در رباط، پایتخت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار  دو طرف بر ایجاد کارگروه‌هایی به توافق رسیدند که کارگران مغربی را برای ورود به بخش‌های پرستاری و ساخت و ساز در اراضی اشغالی فلسطین تشویق کنند. انتظار می‌رود با این توافق تعداد گردشگران اسرائیلی، جهش تقریباً سه برابری داشته باشد، آن‌ها در مورد تسهیل روادید دو طرف نیز بحث و گفت‌وگو کردند.

«ایتامار آیخنر»، خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت آحارانوت در این زمینه گفت: موشیه اربیل در سفر خود به مغرب تصمیم گرفت با همتای مغربی خود کارگروه‌های را تشکیل دهد که کار آنها بازاریابی توافق جذب کارگران مهاجر از مغرب به [فلسطین اشغالی] در زمینه‌های پرستاری و ساخت و ساز است. همچنین آن‌ها در زمینه تسهیل صدور روادید متقابل بین دو طرف صحبت کردند.

بر اساس گزارش وب‌سایت «عربی 21» این توافق در ادامه تلاش‌های «ایلیت شاکید» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی است که پیش از این اقدامات مشابهی را با مغرب در میان گذاشته بود، ولی مغربی‌ها از امضای این توافق خودداری کردند. اما امروز طرفین در تلاش هستند آن را از سربگیرند؛ زیرا طبق گزارش‌های وزارت گردشگری مغرب، 70000 گردشگر اسرائیلی از مغرب دیدن کرده‌اند و امسال وزارت گردشگری مغرب انتظار دارد این تعداد به دویست هزار گردشگر اسرائیلی افزایش یابد.

تسریع رژیم صهیونیستی در توافق عادی سازی با مغرب تقریباً سه سال پس از انعقاد توافق عادی سازی که در دسامبر 2020 با میانجیگری دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا با افتتاح سفارتخانه‌هایی در رباط و تل‌‌آویو انجام شد، صورت می‌گیرد.

تعویق برگزاری «اجلاس نقب» در مغرب برای چهارمین بار متوالی
بایدن میانجی توافق احتمالی عربستان با اسرائیل
رسانه صهیونیستی: توافق ایران و عربستان برنامه‌های اسرائیل را به هم ریخت

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:28 خرداد 1402 - 13:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد