نقش مهم «قطار حرمین» در تسهیل تردد زائران بیت الله الحرام و حرم مطهر نبوی(ص)+تصاویر

قطار حرمین نقش مهمی در تسهیل و تسریع در جابجایی حجاج و عمره گزاران میان مدینه منوره و مکه مکرمه ایفا می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ،دولت سعودی پروژه بزرگ قطار حرمین شریفین را با هدف تسهیل جابجایی حجاج و عمره گزاران از داخل و خارج عربستان راه اندازی کرده است که از زمان راه اندازی تا کنون نقش مهمی در تسریع جابجایی زائران حرمین شریفین داشته است.

فناوری جدید عربستان برای خنک کردن جاده‌ها در ایام حج
رباتی که از زائران حج استقبال می‌کند+ فیلم

عربستان سعودی ,

قطار سریع السیر حرمین یکی از 10 قطار پرسرعت در جهان به شمار می‌رود که سرعت آن به 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

این قطار در موسم‌های حج و عمره، از طریق ایستگاه‌های مدینه‌ منوره، مکه‌ مکرمه، جده و رابغ به میهمانان الهی خدمت رسانی می‌کند.

عربستان سعودی ,

روزانه هزاران زائر از طریق این قطار میان حرمین شریفین جابجا می‌شوند و زائران می‌توانند با استفاده از این قطار طی مدت زمان کوتاهی مسافت حدود 450 کیلومتری میان مسجدالحرام و حرم مطهر نبوی(ص) را طی کنند.

عربستان سعودی ,

هر قطار حرمین، 13 واگن دارد که طبق جدول زمان‌بندی مشخص شده، زائران حرمین شریفین را جابجا می‌کند. ضیوف الرحمن که از این قطار استفاده کرده‌اند، از سفر با قطار و راحتی آن ابراز رضایت و تاکید کرده‌اند که سفر با این قطار خاطرات خوشی را برای آنها از سرزمین وحی رقم زده است.

مهر ماه 1397 بود که ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان،  قطار سریع‌السیر حرمین را افتتاح کرد، خط آهن مدینه منوره به مکه مکرمه با هزینه پنج میلیارد دلاری راه اندازی شد.

هر قطار می‌تواند بیش از 400 زائر را میان مدینه منوره و مکه مکرمه جابجا کند. تا پیش از راه اندازی این قطار، زائران باید با اتوبوس مسیر مدینه منوره به مکه مکرمه را طی می‌کردند که حدود 6 ساعت طول می‌کشید، اما این قطار توانسته است طول سفر را از 6 ساعت به دو ساعت کاهش دهد.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:28 خرداد 1402 - 17:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد