حمله به اقامتگاه سفیر تونس در خارطوم

وزارت خارجه تونس حمله افراد مسلح ناشناس به اقامتگاه سفیر این کشور در خارطوم و سرقت وسایل موجود در آن را محکوم و خواهان مجازات عاملان آن شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، وزارت خارجه تونس در بیانیه‌ای که رسانه‌های تونسی و عربی آن را منتشر کردند، اعلام کرد، به شدت اقدام گروه‌های مسلح در حمله به محل اقامت سفیر جمهوری تونس درخارطوم و به سرقت بردن دارایی‌های موجود در آن را محکوم و آن را نقض آشکار توافقنامه وین و بی احترامی به مصونیت مقرهای دیپلماتیک می‌داند.

در بخش دیگری از این بیانیه تونس خواستار مجازات جانیان شده و در عین حال بر موضع ثابت این کشور بر درخواست از طرف‌های درگیر در سودان برای خویشتنداری و توجه به منافع عالی ملت سودان تاکید کرد.

تونس همچنین از تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای تثبیت آتش بس و بازگشت به میز مذاکره جهت خروج از این بحران حمایت کرد.

گفتنی است در جریان درگیری‌های اخیر در سودان، سفارتخانه‌های لیبی، عربستان سعودی و قطر هم مورد حمله قرار گرفته بودند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که از بامداد امروز یک شنبه به وقت محلی آتش بس جدیدی در سودان همزمان با آغاز به کار کنفرانس هماهنگی کمک‌های بشر دوستانه به کشور عملیاتی شده است.

این چندمین آتش بس است که در این کشور بین نیروهای ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو اجرا اما بعداز مدت کوتاهی نقض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این درگیری تاکنون حداقل 2 هزار نفر را به کام مرگ برده و باعث آوارگی بیش از 2.2 میلیون نفر شده است.

انتهای پیام/*

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:28 خرداد 1402 - 19:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد