رسانه عبری: ارتش اسرائیل در حال آموزش جنگ در داخل فلسطین اشغالی مقابل نیروهای حزب الله است

رژیم صهیونیستی دست آخر علنا به قدرت حزب الله در تسخیر بخش‌‌هایی از شمال فلسطین اشغالی اذعان و رزمایشی را برای مقابله با نیروهای نخبه حزب الله برگزار کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عبری زبان خبرگزاری ، روزنامه عبری زبان یدیعوت احارانوت با انتشار تصاویری از رزمایش نیروهای گولانی در شمال فلسطینی اشغالی خبر داد، بعد از سال‌های متمادی آماده سازی ارتش اسرائیل برای جنگ بعدی در غزه و لبنان، امروز توجه ویژه خود را به شمال معطوف کرده است.

در ادامه گزارش آمده است، طی یک سال گذشته یگان‌های نیروی زمینی ارتش، به شکل گسترده تری سناریوهای جنگ با لبنان را تمرین کردند، که در این چارچوب سناریوهایی هم مد نظر قرار گرفت که ارتش اسرائیل تاکنون در صحنه جنگ با آن مواجه نشده است.

به نوشته یدیعوت احارانوت، یگان گولانی این روزها خود را برای جنگ خانه با خانه و شهری در عمق (سرزمین‌های اشغالی) آماده می‌کند و سناریوی جنگ علیه نیروهای نخبه حزب الله را در شمال (فلسطین اشغالی) و دیگر مناطق آماده می‌کند.

به روایت این رسانه عبری یکی از این سناریوها که مارس گذشته توسط یگان گولانی تمرین شد، درگیری چند ساعته با نیروهایی از حزب الله است که به عمق (فلسطین اشغالی) نفوذ کرده و در حال به تصرف در آوردند منطقه‌ای غیر مسکونی یا حتی مسکونی و با جمعیت غیر نظامی در نزدیکی مرز با لبنان است.

به اعتقاد طراحان این سناریوها این یکی از اقدامات پیش بینی شده حزب الله برای جنگ آتی است که توسط نیروهای نخبه حزب الله معروف به واحد رضوان انجام خواهد شد.

احارانوت تاکید کرد: این یک سناریوی نظری صرف نیست، بلکه حزب الله به شکل قابل توجهی قدرت واحد رضوان را در جنگ سوریه و نیز علیه اسرائیل به رخ کشیده است.

رسانه اسرائیلی سپس نوشت: سه ماه پیش بود که یکی از عوامل حزب الله موفق شد در یک عملیات کماندویی بی سابقه به عمق 70 کیلومتری (فلسطین اشغالی) نفوذ کند، بدون آن که هیچ کس از حضور وی اطلاعی داشته باشد او توانست یک بمب قوی را در نزدیکی تقاطع مجیدو منفجر سازد امری که باعث شد یک (افسر اطلاعاتی صهیونیست) به شدت زخمی شود و بعد از بازگشت در نزدیکی مرز و پیش از عبور از آن به ضرب گلوله (به شهادت برسد).

به اعتراف این رسانه عبری زبان، با وجود تمامی تلاش‌ها و تمرین‌ها و آمادگی‌های انجام گرفته توسط ارتش اسرائیل، یگان‌های اسرائیلی در بهترین شرایط ممکن، تنها قادر به تحقق موفقیت 85 درصدی را در این تقابل دارد و به طور حتم باید حداقل 15 درصد را هم به اصل غافلگیری توسط طرف مقابل داد و بیش از آن که به میزان توانمندی یگان‌های نظامی متکی باشد، به میزان اطلاعات جمع آوری شده توسط یگان‌های اطلاعاتی تکیه دارد.

در بخش دیگری از این گزارش هم آمده است، این تمرین نظامی در حالی برگزار می‌شود که حزب الله هم اخیرا رزمایشی را برای نحوه تقابل با ارتش اسرائیل به نمایش گذاشت، امری که باعث شد هفته گذشته تمامی نیروهای گشتی گولانی آزمون‌های جدیدی را در رابطه با میزان آمادگی شناسایی دشمن در طول مرز بگذرانند و برای آنها دوره‌های باز آموزی جهت آشنایی با ساختارها و ابزارهای جنگی حزب الله و نحوه فعالیت نیروهای رضوان برگزار شد.

احارانوت فاش کرد، نیروهای گولانی فیلم‌های تمرین‌های حزب الله را به شکل مرتبی تماشا کرده و به شکل ویژه‌ای نحوه جنگ نیروهای رضوان را در سوریه مشاهده می‌کنند، تا نظامیان اسرائیلی متوجه شوند که ما با یک دشمن مخفی کار که در میان بوته زارها و در داخل تونل‌ها مخفی می‌شود مواجه نیستیم، بلکه دشمنی را پیش رو داریم که مهاجم و کنش گر بوده و تلاش دارد تا گشتی‌ها را در هر دو سوی مرز غافلگیر کند.

انتهای پیام/*

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:28 خرداد 1402 - 22:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد