اعدام یک جوان شیعه در عربستان سعودی

وزارت کشور عربستان سعودی از اجرای حکم اعدام یک جوان در شرق این کشور خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، عربستان سعودی روز دوشنبه از اجرای حکم اعدام یک جوان در شرق کشور خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حکم اعدام «مسلم بن احمد بن مسلم المیلاد» تبعه عربستان اجرا شد.این فرد  به اتهام «عضویت در یک باند تروریستی که برخی از افراد این باند  در درگیری با نیروهای امنیتی و حمله مسلحانه علیه نیروهای امنیتی و خودروهای رسمی مشارکت داشتند و همچنین تیراندازی و پرتاب نارنجک به سمت نیروهای امنیتی، اخلال در امنیت داخلی، قاچاق سلاح و مواد مخدر» اعدام شده است.

بر اساس بیانیه وزارت‌خانه مذکور، این فرد همچنین به حمایت از افراد تحت تعقیب امنیتی در درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی، حمایت مالی از تروریسم و اقدامات تروریستی  و پناه دادن به افراد تحت تعقیب امنیتی، متهم بوده است.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که وی به دادگاه کیفری تخصصی ارجاع شده و حکم اعدام مورد تأیید این  دادگاه قرار گرفته است.  دادگاه کیفری تجدیدنظر و دیوان عالی کشور و  دستور سلطنتی برای اجرای حکم  اعدام رای دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است:«دولت عربستان  مایل به برقراری امنیت، اجرای  عدالت است ».

اهداف پیوستن عربستان سعودی به گروه «بریکس»
بازداشت 141 کارمند دولتی در عربستان سعودی به دلیل فساد مالی
عربستان چهارشنبه هفته آینده را عید قربان اعلام کرد

وزارت کشور عربستان سعودی، 14 خرداد از اعدام سه فرد در منطقه شرقیه (عمدتا مناطق شیعه‌نشین) در این کشور خبر داد.

وزارت کشور عربستان سعودی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد که احکام اعدام اتباع سعودی به نام‌های «حسین بن علی بن محمد المحیشی»، «فاضل بن زکی بن حسین انصیف» و «زکریا بن حسن بن محمد المحیشی» اجرا شده است.

در بیانیه این وزارتخانه ادعا شده است که این افراد به جرم «پیوستن به یک گروه تروریستی»، «در اختیار داشتن سلاح و آموزش استفاده از آن»، «تعرض به مراکز و نیروهای امنیتی»، «پنهان کردن چند تروریست» و برخی دیگر از جرایم اعدام شده‌اند.

وزارت کشور عربستان سعودی چند روز پیش از آن  نیز از اجرای حکم اعدام دو جوان شیعه بحرینی خبر داده و ادعا کرده بود که این افراد متهم به تلاش برای ایجاد هرج‌ و مرج در عربستان و بحرین بودند.

وزارت کشور عربستان مدعی شده بود که این دو نفر، وابسته به یک باند «تروریستی» بودند که سرکرده این باند در بحرین فعالیت داشته است.

وزارت عربستان سعودی همچنین اوایل خرداد ماه  از اعدام 4 جوان شیعه اهل «قطیف» به ادعای «اقدام علیه امنیت ملی» این کشور خبر داد.

بر اساس این بیانیه، اتهام این افراد آموزش کار با سلاح و ساخت بمب در یک پادگان خارج از این کشور و متعلق به یکی از گروه‌های ضد عربستان سعودی عنوان شده و این درحالی است که مخالفان سعودی اعلام کردند این جوانان به دلیل فعالیت سیاسی اعدام شده‌اند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:30 خرداد 1402 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد