سفر هئیتی از انصارالله یمن به عربستان

منابع خبری یمن از سفر هئیتی از انصار الله یمن به عربستان سعودی برای ادای مناسک حج خبر دادند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، رسانه‌های یمن اعلام کردند که این هفته هیئتی از جنبش انصارالله یمن بعد از نزدیک به هشت سال برای ادای فریضه حج از طریق فرودگاه بین‌المللی صنعاء راهی عربستان سعودی شده‌ است.

حج تمتع در سال‌های گذشته از سوی سعودی‌ها برای زائران برخی از کشورها با محدودیت‌هایی همراه بود. در برخی از سال‌ها زائران کشورهای سوریه، قطر، لیبی، یمن و حتی فلسطینیان خارج از فلسطین از تشرف به سرزمین وحی در ایام حج تمتع محروم بودند.

تشرف زائران یمنی به ویژه اعضای جنبش انصارالله به حج تمتع، از 8 سال گذشته به دلیل جنگ بین عربستان و یمن ممنوع شده بود. امسال پس از بهبود روابط سعودی‌ها با کشورهای منطقه، عربستان سعی کرد تا سفر یمنی‌ها به خانه خدا را تسهیل کند. بر همین اساس، هیئتی از جنبش انصارالله یمن پس از 8 سال وقفه، بدون محدودیت به حج تمتع مشرف شدند.

اعزام زائران یمنی حج تمتع به سرزمین وحی، از شامگاه 27 خرداد ماه آغاز شد و در نخستین اعزام  یک پرواز با 268 سرنشین وارد عربستان شد. در حج تمتع سال جاری، 24 هزار زائر یمنی از فرودگاه صنعا در یمن، به فرودگاه مدینه و جده مشرف می‌شوند. براساس برنامه‌ریزی یمنی‌ها، زائران این کشور با 200 پرواز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

حج تمتع , یمن , عربستان سعودی , حج تمتع , یمن , عربستان سعودی ,

سفر هیئت عمانی و سعودی به صنعا برای دستیابی به آتش بس پایدار
حمایت ایران از تصمیم‌ ملت یمن برای پایان بخشیدن به جنگ

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:31 خرداد 1402 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد