آماری از بافت‌جمعیتی‌رژیم‌اسرائیل؛ چرا باید سلیقه زنان اسرائیلی‌تغییر کند؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)
مرکز آمار رژیم صهیونیستی چندی پیش گزارشی را در مورد وضعیت عمومی بافت جمعیتی سرزمین‌های اشغالی تا پایان سال 2014 میلادی منتشر کرد، این گزارش تأکید داشت که مجموعه ساکنان فلسطین اشغالی بالغ بر 8296000 نفر است، گزارش صهیونیستی تعداد یهودیان را از این مجموعه حدود 6218000 نفر خوانده و مدعی شد که حدود 75% از مجموع ساکنان فلسطین اشغالی یهودی هستند.

آماری از بافت‌جمعیتی‌رژیم‌اسرائیل؛ چرا باید سلیقه زنان اسرائیلی‌تغییر کند؟

 

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که کارنامه مصیبت باری را برای این رژیم در ابعاد سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد و ... به جای گذاشته، در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم، تنها دستاویز خود برای راضی نگه داشتن جریان‌های راست‌گرای افراطی در سرزمین‌های اشغالی را تمرکز گسترده بر آمار افزایش مهاجرت یهودیان از تمامی نقاط دنیا به سرزمین‌های اشغالی می‌داند.

در این راستا مؤسسات رسمی اسرائیل گزارش‌هایی را منتشر کردند که نشان از افزایش قابل ‌توجه مهاجرت یهودیان به اسرائیل در سال 2014 داشت و از سیاست‌های موفق نتانیاهو در پذیرش این تعداد و افزایش شهرک های صهیونیست نشین خبر می‌دهند. آژانس یهودی در اسرائیل و وزارت مهاجرت این رژیم تعداد یهودیان وارد شده به اسرائیل در سال 2014 را بالاترین میزان در 10 سال گذشته خواند و تأکید کرد که این رقم از 26500 نفر عبور کرده است.

براساس آمار منتشر شده؛ فرانسه در زمینه مهاجرت یهودیان به اسرائیل رتبه اول را داشت. گزارش مذکور تأکید دارد که این عدد در سال گذشته از 7 هزار نفر فراتر رفته است، این در حالی است که در سال 2013 تنها 3500 یهودی فرانسوی به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کردند. گزارش‌های رسمی صهیونیستی این آمار را برای سال 2015 بالغ بر 10 هزار مهاجر یهودی پیش بینی می کنند. تعداد یهودیان مهاجرت کرده از اوکراین به سرزمین های اشغالی نیز بالغ بر 5840 نفر است، این رقم به نسبت سالهای گذشته سه برابر شده است، این نشان می دهد که بحران اوکراین تاثیر عمده‌ای بر مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی داشته است.

آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!

این در حالی است که بررسی عمیق‌ جامعه شناختی و مردم شناختی پدیده جمعیت در سرزمین‌های اشغالی از ناتوانی صهیونیست‌ها در تغییر معادله‌های جمعیتی به نفع  یهودیان حکایت دارد.با وجود افزایش مهاجرت یهودیان در سرزمین‌های اشغالی در سال 2014، نگرانی‌های مردم‌شناختی مهم‌ترین عامل نگرانی استراتژیست ها و کارشناسان مسائل اجتماعی و کابینه‌های رژیم صهیونیستی است، چرا که گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که براساس معدل رشد جمعیتی کنونی بین فلسطینیان و یهودیان در داخل مرزهای فلسطین، تا پایان سال 2015 تعداد فلسطینیان و یهودیان مساوی شده و به عدد 3/6 میلیون نفر خواهد رسید. ادامه این روند در سال 2020 با نرخ رشد کنونی باعث می‌شود جمعیت یهودیان به حدود 7/48 % از مجموع ساکنان فلسطینی شود و در حالی که جمعیت فلسطینی‌ها تا 2/7 میلیون نفر افزایش می‌یابد، آمار یهودیان سرزمین‌های اشغالی به 8/6 میلیون نفر برسد.

بر همین اساس دستگاه دیپلماتیک رژیم صهیونیستی به عنوان تغییری هر چند کوچک در شاخص های جمعیتی موجود به دنبال تسهیل روند مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی و ایجاد شرایط مناسب برای جذب حداکثری آن‌ها از آسیا و آفریقا است.
کنفرانس‌های سالانه هرتزلیا نیز بر ضرورت اقدام جهت بالا بردن آمار مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی با اختصاص منابع مالی بیشتر به این موضوع تأکید می‌کند.

از همین رو عده‌ای از صاحب‌نظران معتقدند پیگیری چالش‌های امنیتی و سیاست‌های پلیسی به ویژه در کشورهایی که مانند فرانسه و اوکراین و روسیه از جمعیت قابل توجه یهودیان برخوردار هستند، می‌تواند سرنخ‌هایی از تلاش‌های پشت پرده صهیونیست‌ها جهت افزایش مهاجرت یهودیان به اسرائیل را اثبات کند.


آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!

بهبود نسبی پس از افت شدید مهاجرت
مطالعات و بررسی‌های صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که دهه 90 قرن گذشته میلادی در زمینه مهاجرت یهودیان به اسرائیل بیشتر شاخص‌ها را به خود اختصاص داده است، هجوم یهودیان به سرزمین‌های اشغالی به ویژه از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق باعث شد که تعداد مهاجران سفر کرده به اسرائیل بین سال‌های 1991 تا 2000 به حدود 76 هزار نفر در هر سال برسد. این رقم نشان می‌دهد که با ورود به هزاره جدید تعداد مهاجرت صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی به شدت کاهش یافته است.

اولین نشانه‌های کاهش مهاجرت یهودیان از سال 2001 میلادی شروع شد. در این سال تعداد مهاجران یهودی به 60 هزار نفر رسید. در سال 2001 نیز این رقم به 43 هزار و در سال 2002  به 33 هزار و در سال 2003 به 23 هزار رسید تا این که این رقم در سال 2004 به 21 هزار نفر کاهش پیدا کرد.


علت این موضوع آن است که انگیزه‌های قوی در نزد یهودیان سراسر دنیا برای ترک خانه و کاشانه خود و عزیمت به سرزمین‌های اشغالی که از ناآرامی‌های ویژه خود برخوردار است، وجود ندارد. سابقه نشان می‌دهد ناامنی و سیاست ارعاب و تهدید از مهم‌ترین شاخص‌های کمک به مهاجرت صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی است.

آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!

پدیده پیری جمعیت در سرزمین های اشغالی
مرکز آمار رژیم صهیونیستی چندی پیش گزارشی را در مورد وضعیت عمومی بافت جمعیتی سرزمین‌های اشغالی تا پایان سال 2014 میلادی منتشر کرد، این گزارش تأکید داشت که مجموعه ساکنان فلسطین اشغالی بالغ بر 8296000 نفر است، گزارش صهیونیستی تعداد یهودیان را از این مجموعه حدود 6218000 نفر خوانده و مدعی شد که حدود 75% از مجموع ساکنان فلسطین اشغالی یهودی هستند، در حالی که این گزارش مدعی است که تعداد عرب‌ها 1719000 نفر است که شامل قدس و جولان اشغالی نیز می‌شود،


- لینک کوتاه این مطلب

» مشرق
تاریخ انتشار:14 بهمن 1393 - 16:35

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد