مردم مراقب مدعیان دروغین مهدویت باشند

(بسم الله الرحمن الرحیم)
خطیب قبل از ظهر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: مومنان به هوش باشند ادعای کسانی که با دم زدن از امام زمان، خود را به عنوان نماینده ایشان معرفی و دنبال اختلاف افکنی و اهانت به شیعه و سنی و فرقه‌های مذهبی هستند، را قبول نکنند.

مردم مراقب مدعیان دروغین مهدویت باشند

 

خطیب حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه برخی شعارهای مردمی و اسلامی می‌دهند ولی در واقع دنبال منافع خود هستند، اظهار داشت: مردم مسلمان باید مراقب باشند که آیا مسئولان خود، سیاست مدار هستند یا سیاست باز، مبادا برخی ظاهری صالح داشته باشند ولی باطن آنها فریبکارانه و دنبال منافع شخصی خود باشند.

حجت الاسلام و المسلمین «واضحی» از راه‌های شناخت معصومین را تأمل در زیارت نامه، سیره و روش زندگی آنها دانست و گفت: یکی از القاب معروف امام رضا(ع) غریب الغرباست، سیاست‌های شیطانی مأمون و منکر شدن امامت حضرت توسط وکلا و نمایندگان قبل و بعد از خود باعث غریب الغربا شدن امام رضا(ع) شده است.

وی ادامه داد: در چند سال آخر عمر امام رضا(ع) مأمون ایشان را با احترام از مدینه به خراسان آورد و گرچه در ظاهر امام (ع) را به عنوان ولیعهد معرفی و نزدیک خویش حفظ کرده ولی در باطن حق انجام هیچ کاری را به امام (ع) نمی‌داد و بعد هم ایشان را مسموم کرده و برای فریب عوام اقدام به برپایی مجالس عزاداری کرد.

خطیب قبل از ظهر حرم مطهر یادآورشد: نمایندگان و وکلای امام موسی کاظم(ع) زمانی که امام در زندان به سر می‌بردند به نمایندگی از ایشان، به مسائل شرعی پاسخ و نذورات شرعی را جمع آوری می‌کردند و از این طریق در بین مردم اعتباری کسب کرده و بعد از شهادت ایشان به دو گروه تقسیم شدند.

حجت الاسلام واضحی خاطرنشان کرد: یک گروه می‌گفتند امام موسی کاظم(ع) به عنوان امام آخر و غایب است و روزی ظهور خواهد کرد و ما نماینده ایشان هستیم و گروه دوم که امامت امام پس از امام موسی کاظم(ع) یعنی حضرت امام رضا(ع) را قبول داشتند.

وی گفت: پیام این مساله نیز این است که مومنان به هوش باشند که هر کسی که از امام زمان دم می زند و خود را به عنوان نماینده معرفی می‌کند ولی بین شیعه و سنی اختلاف افکنی می کندو دنبال توهین فرق اسلامی هستند را قبول نکنند.

خطیب حرم کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به فضیلت ذکر "صلوات بر محمد وآل محمد” ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند صلوات برمحمد و آل محمد چنان گناهان را از بین می‌برد که آب آتش را از بین می‌برد و از راه‌های بر آورده شدن حاجات مداومت بر این ذکر شریف است.


- لینک کوتاه این مطلب

» ابنا
تاریخ انتشار:22 آذر 1394 - 13:46

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد