آمارهای تکان دهنده از جرم و جنایت جوانان آمریکایی +سند

(بسم الله الرحمن الرحیم)


به نقل از سایت دیلی میل؛ نوجوانان آمریکائی بیشترین آمار مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و درگیری های منجر به قتل را در بین کشورهای غربی دارند.




طبق آمارهای بدست آمده قشر جوان آمریکا که از آن به عنوان نسل گم‌شده یاد می شود، علاوه بر آنکه از نرخ بالای بیکاری 20 درصدی برخوردار است، غیرمسئولانه‌ترین و خطرناک‌ترین رفتارها را در دنیای مدرن مرتکب می شوند.
طبق گفته محققان، انتشار این اطلاعات تکان‌دهنده، نشان دهنده مسامحه بزرگی است که در فرهنگ آمریکا رخ داده و نوجوانان و جوانان قربانیان آن شده اند.
از دیگر آمارهای تکان‌دهنده‌، میزان بالای قتل ها بر اثر خشونت در آمریکا است که این آمار هم با سایر کشورهای پیشرفته قابل مقایسه نیست.
حدود 17 درصد از پسران بین سنین 15 تا 19 سال، بر اثر خشونت در آمریکا به قتل می رسند. آمارهای بعدی در این زمینه به رژیم صهیونیستی و کشور سوئیس مربوط می شود.
آمارها همچنین نشان می دهد حدود 30 درصد دختران 13 تا 15 ساله آمریکائی، طی 30 روز گذشته مشروب مصرف کرده‌اند که این به نوبه خود بیشتر از آمار سایر کشورهای پیشرفته می‌باشد.
البته کشور انگلیس نیز دست کمی از رفیق دیرینه خود ندارد، جوانان این کشور رتبه سوم بی بند وباری جنسی را در این بین دارا هستند، ضمن آنکه آمار مصرف مشروبات زیر سن قانونی، در سطح بسیار بدی قرار دارد.
این تحقیقات همچنین نشان می دهد دانمارک بالاترین آمار بی بند و باری جنسی(Loose cargo sexual) را در میان دختران 13 تا 15 سال دارد و ایسلند، انگلیس و سوئد در رده های بعدی قرار دارند. همچنین این کشور به همراه یونان بالاترین نرخ فساد اخلاقی را در بین پسران 13 تا 15 سال دارند.
بر همین اساس در آمریکا، حدود 25 درصد از پسران و 26 درصد از دختران، گفته اند که قبل از سن 15 سالگی، رابطه جنسی نامشروع داشته‌اند.
همچنین کارشناسان امور فرهنگی درباره رسانه ها و شبکه های اجتماعی اظهار داشته اند: «گسترش رسانه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و توئیتر، علاوه بر نکات مثبت، معایبی همچون ارسال پیام‌های مستهجن، مشاهده تصاویر مستهجن، زورگیری و غیره نیز به همراه داشته است.»
به اعتقاد این محققان؛ طولانی شدن تحصیلات و تاخیر در ازدواج جوانان، باعث می‌شود دوره مخاطره‌آمیز جوانی، طولانی‌تر و آسیب ها شدت یابد، نیز از صنعتی‌ و جهانی و شهری شدن، به عنوان دیگر عوامل تزلزل و فروپاشی اخلاقی جامعه و نظام خانواده یاد شده است.
در پایان این گزارش محققان با آسیب شناسی مساله عدم توجه به سلامت نوجوانان در سیاست‌ گذاری های مربوط به سلامتی را حلقه مفقوده توصیف کرده و نسبت به آن هشدار داده‌اند.





  • منبع: جام نیوز

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:12 اردیبهشت 1391 - 23:36

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد