معارف اهل بیت(ع) راه خروج جهان از جنگ و خشونت

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه جهان غرب از آدم‌کشی و شهوت‌رانی خسته شده و سخنان اسلام برای جهان غرب تازه و نو است گفت: غرب باید بداند که معارف اهل بیت(ع) راه خروج جهان از جنگ و خشونت است.

 

حجت‌الاسلام خلیل‌زاده رئیس اتحادیه انجمن‌های شیعیان آلمان با حضور در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد و از رهنمودهای ایشان در تبلیغ هرچه بهتر معارف شیعه بهره‌مند شد.

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با توصیه بر محور قرار دادن قرآن و اهل بیت(ع) در تبلیغ و ترویج فرهنگ تشیع بیان کرد: باید نهج البلاغه به عنوان راهنمای تبلیغ معارف شیعه مورد توجه قرار بگیرد چرا که سیدرضی در تالیف آن مدیریت صحیح همراه با درایت و عقلانیت را به کار گرفته و از ذکر مسائل اختلاف برانگیز پرهیز کرده است.

وی اظهار داشت: برای گسترش اسلام در غرب باید در گام نخست نقاط مشترک در آموزه‌های شیعه و اهل سنت مورد توجه قرار بگیرد و از ذکر مسائل مورد اختلاف در گام نخست پرهیز شود.

این مرجع تقلید با توصیه بر پرهیز از آغشته شدن تبلیغ مذهبی به چالش‌های سیاسی ادامه داد: معارف تشیع با نام اسلام ترویج شود و هرگز نگوییم که شیعه این را می‌گوید بلکه بگوییم اسلام این مسئله را بیان کرده، چرا که معارف تشیع همان آموزه‌های اسلام حقیقی است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان این نکته که «هرگز پیشرفت علم مانع گرایش به دین نیست» بیان داشت: جهان غرب از آدم کشی و شهوت‌رانی خسته شده و سخنان اسلام برای جهان غرب تازه و نو است. غرب باید بداند که معارف اهل بیت(ع) راه خروج جهان از جنگ و خشونت است. باید بدانیم هرگز پیشرفت علم مانع گرایش به دین نیست بلکه علم باعث پذیرش بیشتر و باور عمیق‌تر دین خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام خلیل‌زاده گزارشی از اقدامات اتحادیه انجمن‌های شیعیان در آلمان به محضر معظم‌له ارائه نمود.

وی با اشاره به رشد تشیع در آلمان گفت: هدف اصلی این اتحادیه مدیریت رایزنی با مقامات دولتی آلمان برای احقاق حقوق مسلمانان و شیعیان آلمان و تولید جریان‌های فکری شیعه در بین مخاطبان مسلمان و پیروان دیگر ادیان است.

  • موسسه اسراء

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:24 بهمن 1392 - 20:26
دسته : ---

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد