هشتم شوال مصادف با تخریب قبرستان بقیع +تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)



هشتاد و پنجمین سال فاجعه تخریب حرم مطهر ائمه مظلوم بقیع علیهم‌السلام و کشتار وحشیانه شیعیان بی پناه حجاز به دست وهابیون جنایتکار و سفاک است.



آیا تا به حال نام یوم الهدم را شنیده اید؟ یوم الهدم یعنی روز ویران کردن ...


 


جام دینی؛ اولین حمله وهابیون به مدینه، در سال 1221 هجری بود، پس از یک سال و نیم محاصره توانستند آن شهر را تصرف کنند و پس از تصرف اقدام به غارت اشیای گرانبهای حرم پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و تخریب و غارت قبرستان بقیع نمودند.




اما دومين و در واقع دردناكترين حادثه‌ي تاريخي - اسلامي معاصر، به هشتم شوال سال 1344 و پس از روي‌ كار آمدن سومين حكومت وهابي عربستان مربوط‌ مي‌شود، سالي كه وهابيان به فتواي سران خود مبني بر اهانت و تحقير مقدسات شيعه، مراقد مطهر ائمه و اهل‌بيت ‌پيامبر(صلي‌الله‌عليه‌و‌آله) را مورد دومين هجوم وحشيانه‌ي خود قرار دادند و بقيع را به مقبره‌‌اي ويران‌شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبديل‌كردند.




در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و و کشتار وحشیانه شیعیان بی پناه، سرانجام آن را اشغال نموده، مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) قبور همسران آن حضرت، قبر خانم ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق( علیه السلام) و بسیاری قبور دیگرپرداختند. ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق (علیهم السلام) قرار داشت را خراب کردند.



ضریح 4 امام مظلوم بقیع (علیهم السلام) قبل از تخریب وهابیان




حرم مطهر حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و حضرت ابراهیم پسر پیامبر(ص) در قبرستان بقیع، پیش از تخریب توسط وهابیان






  • منبع: جام نیوز


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:4 شهریور 1391 - 14:33

نظر شما...
    • هادی

      بسیار عالی بود دستتون درد نکنه عکساشم که واقعا خوب بود

      اما خود واقعا عمیقا دردناک تاسف بار بود
    • حسن

      واقعا ازشون متنفرم
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد