دیدار نتانیاهو با دیکاپریو و دریم‌ورکس +تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)
سفر اخیر «نتانیاهو»،نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به هالیوود و دیدار با سینماگران آمریکایی، یکی از چندین سفری است که سران این رژیم طی یک دهه اخیر به این سینما داشته‌اند.
اگرچه از همان ابتدا تأسیس هالیوود بارها در کتاب‌های مختلف، نشریات و رسانه‌های آمریکایی به این مطلب اعتراف شده که هالیوود تحت سلطه یهودیان و یا به عبارت درست‌تر رژیم صهیونیستی اداره می‌شود ولی طی یک دهه اخیر این موضوع از سایه ابهامات بیرون آمده و خود را آشکار ساخته است.
 
«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، عصر روز سه‌شنبه به همراه همسرش، در کمپانی هالیوودی «پارامونت» حضور یافت.
 
او در این کمپانی مورد استقبال ویژه کارکنان و برخی از ستاره‌های سینما از جمله «لئوناردو دی‌کاپریو» و «کنیو ریوز» قرار گرفت.
دیدار نتانیاهو با لئوناردو دی کاپریو و کمپانی دریم ورکس+تصاویر
«نتانیاهو» در کنار همسرش و لئونادرو دی‌کاپریو
 
این ضیافت بهانه‌ای بود برای رونمایی از مستندی تحت عنوان «اسرائیل: یک تور شاهانه».
 
در بخشی از این مستند که نقش اصلی آن را «نتانیاهو» به عهده دارد، رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی با چهره‌ای دوستانه در کنار بچه‌های اسرائیلی و فلسطینی ظاهر شده و با آنها فوتبال بازی می‌کند و پس از آن به قایق سواری و دوچرخه سواری می‌پردازد.
 
او پس از نمایش فیلم، از سازندگان آن تشکر کرد و اظهار داشت که این فیلم توانسته به خوبی آن نگاهی که اسرائیل نیازمند آن است را به مخاطب ارائه دهد.
 
اگر چه تأسیس کمپانی دریم ورکس توسط سه چهره یهودی هالیوود از جمله «استیون اسپیلبرگ» که ماهانه مبلغ قابل توجهی به رژیم صهیونیستی کمک مالی می‌کند، خود نشان دهند رابطه دوستانه این کمپانی با رژیم صهیونیستی است ولی اشاره به دیدار «شیمون پرز»، رئیس جمهور این رژیم با سران کمپانی «دریم ورکس» نیز خود تائید کننده این مطلب است.
دیدار نتانیاهو با لئوناردو دی کاپریو و کمپانی دریم ورکس+تصاویر 
 «شیمون پرز» در کنار «کاتزنبرگ»، رئیس کمپانی انیمیشن‌سازی دریم ورکس

«شیمون پرز» اوایل سال 2012 میلادی در سفر 4 روزه خود به آمریکا، در میان استقبال بیش از هزار و 400 یهودی و برخی مقامات سیاسی این شهر از جمله شهردار این شهر وارد لس‌آنجلس می‌شود و بخش مهمی از سفر او به دیدار از کمپانی «دریم ورکس» و رؤسای آن اختصاص می‌یابد.
 
«پرز» در این ملاقات صمیمانه به نقش یهودی‌ها در تاسیس تجارت استودیوهای بزرگ فیلمسازی اشاره کرد و متذکر می‌شود: نباید ارتباط حیاتی میان هالیوود و آموزش را نادیده گرفت و باید بدانید که کودکان بیش از سیاستمداران به بازیگران اعتقاد دارند.
 
وی همچنین تاکید کرد: شما هالیوودی‌های پیام اسرائیل را در جهان توزیع می‌کنید.
 
«کاتزنبرگ»، مدیر اجرایی «دریم ورکس» نیز در این دیدار دوستانه تابلویی از انیمیشن «شاهزاده مصر»، اولین انیمیشن سینمایی «دریم ورکس» را به رییس رژیم صهیونیستی هدیه داد.
 
«آرنون میلچان» تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون «وکیل مدافع شیطان»، «آقا و خانم اسمیت» و «روزی روزگاری آمریکا»، چند ماه پیش از این در یک برنامه زنده تلویزیونی به این مطلب اعتراف کرد که از سن 20 سالگی با موساد و وزارت جنگ رژیم ‌صهیونیستی برای پیشبرد برنامه تسلیحات هسته‌ای اسرائیل همکاری نزدیک داشته است.

دیدار نتانیاهو با لئوناردو دی کاپریو و کمپانی دریم ورکس+تصاویر 
«میلچان» در کنار نتانیاهو و شیمون پرز

میلچان (میلخان) مالک شرکت فیلمسازی «ریژنسی» و تهیه‌کننده بیش از 120 فیلم بلند سینمایی در هالیوود از جمله فیلم‌هایی چون «نوح»، «آقا و خانم اسمیت»، «باشگاه مشت‌زنی»، «محرمانه لس‌آنجلس»، «وکیل مدافع شیطان»، «قاتلین بالفطره»، «جی.اف.کی» و «روزی روزگاری آمریکا» است.
 
«رابرت د نیرو»، «مارتین اسکورسیزی»، «رومن پولانسکی»، «الیور استون»، «راسل کرو» و «بن افلک» از جمله بازیگران و کارگردانانی هستند که در فیلم‌های میلچان همکاری کرده‌اند.
 
پیش از اعترافات «میلچان» نیز شایعات گسترده‌ای در مورد اینکه او عامل موساد و سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل است، وجود داشت ولی او سرانجام زبان به اعتراف گشود.
 
در بخشی از اعترافات این تهیه‌کننده هالیوودی آمده است:در هالیوود، کسی نمی‌خواهد با یک دلال تسلیحاتی کار کند... با کسی که با فروش اسلحه اتوماتیک و کشتار زندگی می‌کند. به جای اینکه با آن‌ها در مورد فیلمنامه صحبت کنم، باید نیم ساعت سعی می‌کردم قانعشان کنم که دلال اسلحه نیستم. کافی بود می‌دانستند که من چند بار جان خودم را به خطر انداخته‌ام، چقدر پس و پیش رفته‌ام، بارها و بارها، به خاطر «کشورم» (اسرائیل).
 
میلچان اولین بار در دهه 1960 و از طریق موسسه موسوم به «اداره روابط علمی» که در آن زمان «شیمون پرز» رئیس کنونی رژیم‌صهیونیستی مدیریت آن را بر عهده داشته، به سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل پیوسته است. پرز در آن زمان مسئولیت پیشبرد پروژه ساخت نیروگاه اتمی «دیمونا» را نیز بر عهده داشته است.
 
در بخش دیگری از این اعترافات، میلچان به ارتباط‌گیری با رژیم آفریقای جنوبی برای دریافت اورانیوم از این کشور و استفاده از آن در برنامه تسلیحات هسته‌ای اسرائیل اشاره می‌کند و متذکر می‌شود که او از ارتباطات خود برای تبلیغ به نفع رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی در ازای دریافت اورانیوم، استفاده کرده است.
 
اولین بار اطلاعات مربوط به نقش میلچان در برنامه هسته‌ای اسرائیل در کتابی تحت عنوان «زندگینامه «آرنون میلچان» مامور مخفی‌ای که غول هالیوود شد» منتشر شد. میلچان در مصاحبه دیشب خود اطلاعات منتشر شده در این کتاب را نیز تائید کرد. در بخشی از این کتاب، به نقل از «شیمون پرز» آمده است: آرنون آدم خاصی است. من بودم که او را جذب کردم... زمانی که من در وزارت دفاع بودم، او در فعالیت‌های متعدد تدارکات و عملیات‌های اطلاعاتی نقش داشت. نقطه قوت او این است که می‌تواند در بالاترین سطح ارتباط‌گیری کند... فعالیت‌های او مزیت بزرگی برای ما فراهم آورد، چه از لحاظ راهبردی، چه دیپلماتیک و چه فنی.
 
میلچان با ثروتی بالغ بر 4.2 میلیارد دلار، یکی از ثروتمندترین تهیه‌کنندگان سینمای هالیوود است. در کنار سفرها و دیدارهای متعدد رؤسای رژیم صهیونیستی به هالیوود، سینماگران هالیوود نیز چند سفر به اسرائیل  (فلسطین اشغالی) داشته‌اند در مهمترین آنها که چند سال پیش انجام شد، «شیمون پرز» میزبان هیئت پنجاه نفره «کریتیو کوآلیشن» متشکل از بازیگران و تولید کنندگان صنعت تلویزیونی و سرگرمی آمریکا در سرزمین اشغالی بود.
 
پرز در گفتگو با آنها، به تحولات مختلف در خاورمیانه، نقش اسرائیل در منطقه و نیز نقش صنعت سینما در پیشبرد اهداف (رژیم صهیونیستی) اشاره کرد.
دیدار نتانیاهو با لئوناردو دی کاپریو و کمپانی دریم ورکس+تصاویر 
پرز اظهار کرد: شما فعالان آموزش و پرورش هستید و نه فقط فعالان صنعت سینما، و با کمک فعالیت‌های شما و اعتمادی که شما بوجود می‌آورید، شما می‌توانید تاثیرگذار باشید و پیام برابری و صلح را در جهان توزیع کنید.   
 
وی افزود: اسرائیل  علاقمند است که شما پیام‌های مهمی را به مردم و کودکان برسانید. در ابتدای این ملاقات، پرز از این هیئت خواست که آنها از موقعیت و شهرت خود برای پیشبرد صلح و بردباری در جهان استفاده کنند.
 
وی افزود:جوانان و خردسالان در اسرائیل و در سراسر جهان از شما هنرمندان بیشتر ذوق زده می‌شوند تا از ما سیاستمداران. آنها با اسامی شما آشنائی بیشتری دارند و ما مایلیم که شما پیام‌های مهمی را به آنها برسانید. برای من، شما فعالان آموزش و پرورش هستید و نه فقط فعالان صنعت سینما، و با کمک فعالیت‌های شما و اعتمادی که شما بوجود می‌آورید، شما می‌توانید تاثیرگذار باشید و پیام برابری و صلح را در جهان توزیع کنید. من از علاقه یکایک شما به روند صلح خاورمیانه و تمایلتان به یاری در این امر به سلیقه و روش خود قدردانی می‌کنم.
  • مشرق

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:17 اسفند 1392 - 20:19

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد