صوت/تلاوتی از سوره‌های مبارکه «فتح و نازعات» توسط استاد «شحات‌محمد انور»

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مرحوم شیخ شحات انور از قاریان برجسته مصری از جمله قاریانی است که به دلیل سفر‌های متعدد به کشورمان محبوب قلوب عاشقان قرآن کریم در ایران است.

 

«شحات‌محمد انور» در تاریخ 1 ژوئیه 1950 در قهلیه مصر به دنیا آمد. وی در همان بدو تولد پدرش را از دست داد اما پس از چندی به آموختن قرآن کریم مشغول و در 8 سالگی حافظ کل قرآن شد.

شحات در سن 10 سالگی آموختن فنون تجوید را نزد استاد سیداحمد فرارحی آغاز کرد و در جلسات اساتیدی مانند جوده ابوالسعود، سعید عبدالصمد زناتی و حمدی زامل شرکت می‌کرد تا جایی که با وجود سن کم، مهارت خاصی در تلاوت قرآن کریم پیدا کرد و همگان او را به عنوان یک قاری آینده‌دار خطاب می‌کردند.

شحات انور در سال 1979 مجوز ورود به رادیوی مصر را دریافت کرد و پس از آن به منظور تلاوت به کشورهای زیادی از جمله جمهوری اسلامی ایران سفر کرد‌، همچنین این سفرها سبب شد آوازه این قاری قرآن کریم در سراسر جهان طنین‌انداز شود.

 

 

این استاد تلاوت قرآن کریم، سه پسر و 6 دختر دارد که همگی حافظ کل قرآن هستند و در این بین «انورشحات انور» و «محمودشحات ‌انور» به قاریانی سرشناس تبدیل شدند که در کشورمان به خوبی شناخته شده‌اند.

شیخ شحات‌محمد انور در 23 دی‌ماه 1386 برابر با 2007 میلادی در سن 58 سالگی در بیمارستان‌ خاتم‌الانبیای تهران بر اثر بیماری کبد درگذشت.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:24 اسفند 1392 - 11:46

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد