بحرین بار دیگر بحرانی شد؛ فرمولی که بوی خون می دهد +فیلم و تصویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)
در حالی که این روزها اخبار از برگزاری فرمول یک در بحرین به گوش می رسد، موجی از اعتراض نیز این کشور را فراگرفته است.
در حالی که امروز مرحله دیگری از مسابقات فرمول یک در منامه برگزار می شود، دیگر بخش های این شهر و بحرین صحنه اعتراضات گسترده و خونین است. این موضوع به جایی رسیده که حتی نگرانی برخی حاضران در این دوره رقابت ها را در پی داشته است.

فرمولی که بوی خون می دهد + فیلم و تصویر + آماده ارسال 24 ورزشی

این اتفاق به جایی رسید که جمعه هفته قبل، جمعیتی گسترده به خیابان های منامه ریختند و فریادهای اعتراضی سر دادند. "نه به فرمول خونین"، "حمد باید ساقط شود"، "مردم حامی دموکراسی و مخالف حکومت نظامی هستند" و ... شعارهایی بود که به مراتب از سوی جمعیت چند صد هزار نفری تکرار شد تا شاید حکومت دست نشانده امریکا و وهابیون منطقه نیز به واقعیت اتافاقت در این جزیره پی ببرد.

فرمولی که بوی خون می دهد + فیلم و تصویر + آماده ارسال 24 ورزشی

* این فرمول بوی خون می دهد
فرمول یک از جمعه هفته قبل به میزبانی بحرین آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. البته، امروز دور نهایی برگزار می شود؛ اما در حالی این اتفاق روی می دهد که منامه و دیگر شهرهای این جزیره خلیج فارس در موجی از اعتراض و درگیری است. هر روز و شب صدای شلیک گلوله و فریادهای مردم در ستره و منامه به گوش می رسد. بازداشت ها نیز به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

فرمولی که بوی خون می دهد + فیلم و تصویر + آماده ارسال 24 ورزشی

روز جمعه تظاهرات گسترده ای در منامه برگزار شد که با دخالت نیروهای نظامی وامنیتی همراه شد. جمعیتی که بیش از یک صد هزار نفر براورد شده بود، علیه حاکم این کشور شعار سر دادند و در خیابتها حضور داشتند. نوک پیکان این اعتراضات نیز به برگزاری مسابقات اتومبیلرانی بود که عنوان "فرمول خون" را به خود گرفته است. این جمعیت به قدری بود که مصافت آن به چندین کیلومتر می رسید.

فرمولی که بوی خون می دهد + فیلم و تصویر + آماده ارسال 24 ورزشی

این اعتراضات در غرب منامه صورت گرفت. امروز جنوب این شهر میزبان اتومبیلران ها خواهد بود تا تحت تدابیر شدید امنیتی این رقابت برگزار شود. البته مقامات نظامی این جزیره نگرانند که دامنه اعتراضات به محل برگزاری این مسابقات کشیده شود که برخلاف اهداف آنها از چنین میزبانی است. این موضوعی است که می توان سناریوی حاکمان این جزیره را نقش بر آب کند.

حاکمان بحرینی از فوریه 2011 به سرکوب گسترده و خشن اعتراضات مدنی مردم این جزیره اقدام کرده اند. در سال های اخیر شمار قابل توجهی از شهروندان این کشور کشته شده یا در بازداشت به سر می برند که سرنوشت شمار قابل توجهی از آنها نامعلوم است. این در شرایطی است که از این دوران، بحرین در اختیار نیروهای عربستانی و اماراتی قرار گرفته است. آنها به نوعی بحرین را اشغال کرده و خاندان حمد را حفظ کرده اند.

فیلمی از اعتراضات به برگزاری فرمول یک در بحرین
دانلود 1
دانلود 2
  • مشرق

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:16 فروردین 1393 - 21:26

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد