قرائتی عنوان کرد ; رفع مشکل ازدواج جوانان با پول حاصل از جمع‌آوری زکات

(بسم الله الرحمن الرحیم)

رئیس ستاد احیای زکات کشور با اشاره به پول حاصل از جمع‌آوری زکات در جامعه گفت: با این پول و با حمایت دولت می‌توانیم مسئله ازدواج را آسان کنیم.

 

حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در همایش بزرگ زکات که در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد با اشاره به لزوم آموزش قرآن برای تمام آحاد جامعه، اظهار داشت: هر مدیرکل و پرسنل ادارات از اختیارات خود به منظور آموزش قرآن به کارکنان خود استفاده کنند.

وی با اشاره به ایجاد یک نهضت قرآن آموزی در آذربایجان غربی، تصریح کرد: این کار با مدیریت امام جمعه و حمایت استاندار امکان‌پذیر است.

قرائتی بر لزوم ازدواج در سنین پایین تاکید کرد و گفت: بنده با ازدواج دانشجویی موافق نیستم بلکه معتقدم ازدواج باید دبیرستانی شود.

رئیس ستاد احیای زکات کشور افزود: پس از نیاز به اکسیژن و آب، هیچ نیازی برای انسان بالاتر از ازدواج نیست.

وی به پول حاصل از جمع‌آوری زکات در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: با این پول و با حمایت دولت می‌توانیم مسئله ازدواج را آسان کنیم.

قرائتی با بیان اینکه وجود 180 طلبه برای شهر ارومیه بسیار اندک است، تصریح کرد: ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح یک نهضت برای آموزش طلبه‌ها داشته باشیم و در این زمینه بسیار موفق عمل کنیم.

وی اضافه کرد: کلمه زکات و برکت هر کدام 32 بار در قرآن تکرار شده است و این بدان معنی است که دادن زکات با برکت همراه است.

قرائتی با بیان اینکه راه صحیح دعوت به نماز باید آموخته شود، گفت: نماز اسرار بسیار زیادی دارد که باید آن‌ها را شناخت و برای تبیین برکات نماز در جامعه کوشش کرد.

وی یادآور شد: مسائلی از قبیل ازدواج، نهضت قرآن آموزی، تقویت زکات، تفسیر قرآن توسط طلاب، ایجاد جلسه فامیلی و استفاده از آب و هوای مناسب باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:28 اردیبهشت 1393 - 14:08

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد