آیت‌الله وحید خراسانی: توهین به مقدسات مذاهب جایز نیست

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یکی از مراجع تقلید گفت: رفتار پیامبر اکرم(ص) و امیر مومنان(ع) جایی برای حرکت‏های تکفیری و این تندی‏ها باقی نمی‌گذارد، فقاهت در این‌گونه جریان‌ها از بین رفته است، سب و لعن علنی جایز نیست و دستور خود ائمه(ع) بر خلاف این است.

 

به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار با آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: دین اسلام، دین رحمت و رسول اسلام، رسول رحمت است، این دین، آن رفتار پیغمبر و امیر مومنان(ع) جایی برای حرکت‏های تکفیری و این تندی‏ها باقی نمی‌گذارد، فقاهت در این‌گونه جریان‌ها از بین رفته است، سب و لعن علنی جایز نیست.

وی با بیان اینکه در روایات دو مطلب آمده، یکی نفی و دیگری اثبات است، گفت: نفی این‌ که نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد و به مقدسات آنها توهین کرد و لعن و سب بزرگان آنها جایز نیست، زیرا موجب دور کردن آنها از اهل بیت(ع) و معارف آنها می‏شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: در روایات آمده است در نمازهای جماعت آنها شرکت و به آنها محبت کنید، از مریضان آنها عیادت و سخنان و معارف ما را برای آنها بیان کنید.

وی ضمن استقبال از هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص شناسایی و ایجاد تشکل سادات شیعه و اهل سنت گفت: این قضیه بسیار حائز اهمیت است، سیادت اگر فهمیده شود از اسباب تقویت و ترویج دین است.

آیت‌الله وحید خراسانی خاطرنشان کرد: سادات و اولادی که از سوی مادر منتسب هستند بلا اشکال به حکم کتاب و سنت هم اولاد هستند، منتهی در رسیدن خمس بین سید مرتضی و بقیه اختلاف هست که موضوع در خمس، هاشمی است و این در اولاد منتسب از مادر صدق نمی‏‌کند.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:4 خرداد 1393 - 11:39

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد