احتمال توقف فروش تسلیحات به عربستان توسط آمریکا

سناتور سنای آمریکا اعلام کرد که احتمالا بایدن فروش تسلیحات به عربستان سعودی را متوقف خواهد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، یک سناتور برجسته سنای آمریکا روز جمعه از احتمال توقف فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی خبر داد.

سناتور «کریس کونز»، از اعضای کمیته روابط خارجی و تخصیص بودجه سنا به سی‌ان‌ان گفت: «من فکر می کنم که هم دولت و هم سنا اقداماتی را در مقابل عربستان انجام خواهند داد و یکی از محتمل ترین اقدامات این است که هرگونه فروش تسلیحاتی به ریاض در آینده را متوقف کنیم.»

این اظهارات در حالی بیان می شود که دولت بایدن و دموکرات های کنگره به تشدید جنگ لفظی خود با ریاض پس از حمایت عربستان سعودی از کاهش تولید 2 میلیون بشکه ای نفت در روز ادامه می دهند.

بایدن گفته است که دولتش بازنگری روابط دوجانبه را انجام خواهد داد و مقامات ارشد دولت او هشدار داده اندکه در حال بررسی پاسخ های مختلف  به عربستان سعودی هستند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفته است که تصمیم ریاض برای کاهش تولید نفت، قیمت نفت را افزایش داد و این مسئله مساوی با حمایت اخلاقی و نظامی عربستان از جنگ جاری روسیه علیه اوکراین است. وی گفت: «کشوری که از این کاهش 2 میلیون بشکه ای بیشترین سود را می برد، روسیه است زیرا بدیهی است که روسیه می خواهد عرضه را پایین نگه دارد تا تقاضای قیمت را بالا ببرد.»

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 مهر 1401 - 8:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد