برگزاری نشست عربی- اسرائیلی در صحرای غربی

یک رسانه متعلق به رژیم صهیونیستی از برگزاری نشست عربی- اسرائیلی در صحرای غربی با حضور آمریکا در ابتدای سال آینده میلادی خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، در پاییز سال 1399 بود که مغرب تحت نظارت آمریکا توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضاء کرد . مردم و احزاب سیاسی مغرب به شدت به امضای چنین توافقنامه‌‎ای اعتراض کردند اما دولت رباط با نادیده گرفتن این اعتراض‌ها، توافقنامه همکاری‌های اقتصادی نظامی امنیتی گردشگری  ورزشی و.... با تل آویو امضاء کرد.

 آمریکا در قبال توافقنامه عادی سازی روابط تل آویو – رباط، حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت و کنسولگری خود را در این صحرا افتتاح کرد. رژیم صهیونیستی نیز با حمایت از حاکمیت مغرب بر صحرای غربی همکاری‌های نظامی امنیتی خود با رباط را افزایش داد.

صحرای غربی منطقه‌ای است که در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب قرار دارد. دولت رباط ادعای مالکیت این صحرای را دارد و تنها با خودمختاری آن هم تحت حاکمیت مغرب موافق است اما جبهه پولیساریو با استناد به قطعنامه شورای امنیت سازمان خواهان برگزاری همه پرسی درباره حق تعیین سرنوشت صحرای غربی توسط ساکنان آن است.

یک رسانه متعلق به رژیم صهیونیستی اعلام کرد:  نشست « نقب 2 » در ژانویه 2023 ( دی ماه ) آینده در شهر داخله واقع در صحرای غربی با مشارکت وزیران خارجه آمریکا، اسرائیل ، اردن،  مصر ، امارات و بحرین برگزار می‌شود.

همکاری مغرب با رژیم صهیونیستی در تولید پهپاد

شبکه تلویزیونی « نیوزi24» رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات آگاه در مغرب اعلام کرد : رباط به منظور فراهم کردن مقدمات نشست نقب 2  خود را آماده کرده است تا از هیئت‌های اقتصادی امنیتی، آموزشی و گردشگری استقبال کند.

به گزارش خبرگزاری الروسیا الیوم، هدف مغرب از استقبال هیئت‌های مزبور انجام طرح‌هایی در خصوص امنیت منطقه‌ای، امنیت غذایی ، آبی ، تامین انرژی، تقویت امور بهداشتی، آموزشی و گردشگری است.

به گفته مقامات آگاه مغربی دولت رباط می‌کوشد تشکیلات خود گردان فلسطین را متقاعد سازد تا در نشست نقب 2 شرکت کند.

اولین نشست نفب در شهری با همین نام در جنوب فلسطین اشغالی طی مارس ( اسفند ماه ) گذشته برگزار شد. در این نشست وزیران خارجه آمریکا، رژیم صهیونیستی، اردن، مصر، امارات، بحرین و مغرب شرکت داشتند.

در نشست نقب 1 « ناصر بوریطه » وزیر خارجه مغرب ابراز امیدواری کرد که نشست آینده نقب در صحرای غربی برگزار شود.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:4 آبان 1401 - 13:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد