تأکید عراق و سوریه بر افزایش همکاری‌ امنیتی

سفیر سوریه در بغداد طی دیدار خود با وزیر کشور عراق از تقویت همکاری‌های بین دو کشور به ویژه در زمینه‌‌های مختلف امنیتی و اقتصادی خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، «صطام جدعان الدندح» سفیر سوریه در بغداد امروز شنبه با «عبدالامیر الشمری»، وزیر کشور عراق دیدار و پیرامون موضوعات دو جانبه و راه‌های توسعه همکاری‌های امنیتی گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف بر تقویت چشم اندازهای مشترک و توسعه روابط دوجانبه به ویژه تقویت همکاری‌های امنیتی بین وزارت‌ کشور سوریه و وزارت کشور عراق تاکید کردند.

سفیر سوریه در بغداد از تلاش‌های وزارت کشور عراق در زمینه گسترش امنیت و ثبات در مناطق مختلف کشور قدردانی کرد و همچنین تلاش مستمر وزارت کشور عراق را جهت تحکیم روابط با کشورهای همسایه و دوست به طوری که منافع مشترک طرفین را تامین می‌کند، ستود.

دیپلمات ارشد سوریه در عراق به خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گفت: در این دیدار، تقویت روابط دو کشور دوست و برادر در همه زمینه‌های امنیتی و اقتصادی از جمله حل و فصل وضعیت سوری‌‌های مخالف و راه های گسترش همکاری‌ها در زمینه امنیتی و تامین امنیت مرزها، و همچنین جلوگیری از تردد تروریست‌ها بین سوریه و عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در پایان افزود که در زمینه تبادل اطلاعات و افزایش همکاری‌های تجاری و تسهیل حرکت کامیون‌های سوری برای حمل کالا به تمام استان های عراق گفتگو کردیم.

عملیات حشد شعبی در 5 محور در شرق عراق علیه بقایای داعش
عراق|از نفوذ نظامیان ترکیه به عمق 200 کیلومتری خاک عراق تا دستگیری 15 تروریست

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:28 آبان 1401 - 17:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد