استقرار گسترده ارتش سوریه در حومه حلب

منابع سوری از اقدامات گسترده انجام شده از سوی ارتش این کشور به منظور مقابله با هرگونه حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه خبر دادند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، منابع سوری از تداوم حملات توپخانه ارتش ترکیه به مناطق شمال سوریه خبر دادند.

منابع محلی به سانا اعلام کردند که توپخانه ارتش ترکیه و عناصر وابسته به آنها، طی ساعات گذشته از محل استقرار خود در پایگاه «تل مندل» در حومه شمالی حسکه، روستاهای «تل اللبن» و «الکوزلیه» در غرب «تل تمر» در حومه شمال غربی استان حسکه را گلوله باران کردند.

این درحالی است که منابع محلی پیش از این اعلام کرده بودند که شهرک «ابو راسین در حومه شمالی حسکه در نتیجه گلوله باران نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آنها از سکنه خالی شده است.

همزمان منابع سوری از گلوله باران حومه غربی «عین العرب» در حومه شمال شرقی حلب  از سوی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر وابسته به آنها هم خبر دادند.

استقرار گسترده نیروهای ارتش سوریه در« منبج و عین العرب» در حومه حلب

منابع سوری از استقرار گسترده ارتش سوریه در مناطق «منبج و عین العرب» در حومه شمال شرقی حلب به منظور آمادگی برای مقابله با هر حمله احتمالی ترکیه، همزمان با حملات ترکیه به مناطقی در حومه «تل تمر» در حومه حسکه و «عین العرب» و« تل رفعت» در حومه حلب خبر دادند.

منابع محلی در عین العرب و منبج در این باره بیان کردند که ارتش سوریه طی روزهای گذشته مواضع خود را در خطوط مقدم تقویت کرده است.

این منابع از اعزام گسترده نیرو و ارسال مهمات و همچنین تانک و توپ و موشک انداز به منطقه تماس با نیروهای ترکیه در این مناطق پرده برداشتند.

منابع مذکور افزودند که این قوی ترین اقدامات ارتش سوریه از زمان تهدید «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است که تهدید به تسلط بر این دو منطقه کرده است.

منابع سوری همچنین به تقویت نیروهای ارتش سوریه در طول نوار مرزی میان ترکیه و سوریه در حومه شمالی حسکه هم خبر دادند.

این منابع از شنیده شدن صدای انفجارهایی در شهر قامشلی خبر دادند که مشخص شد  ناشی از تمرینات نظامی با مهمات جنگی نیروهای ارتش سوریه در روستای «حاج بدر»  در نزدیکی این شهر به منظور آمادگی جنگی است.

سرنگونی پهپاد ترکیه

خبرگزاری «نورث پرس» کُردی از بیانیه دفتر رسانه ای نیروهای سوریه دموکراتیک خبر داد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ما یک پهپاد انتحاری که نیروهای ترکیه به پرواز درآورده بودند را قبل از اینکه بتواند اقدام خاصی انجام دهد، سرنگون و این پهپاد به طور کامل منهدم شده است.

تداوم اقدامات عناصر وابسته به آنکارا علیه مناطق «عفرین» در حومه شمالی حلب

الوطن سوریه در گزارشی از ادامه اقدامات عناصر وابسته به ترکیه علیه ساکنان منطقه «عفرین» در حومه شمال غربی حلب خبر داد.

در این گزارش به چنگ انداختن گروه موسوم به ارتش ملی بر منازل مردم در این منطقه اشاره شده است.

شبه نظامیان «ملکشاه و سلطان مراد» اقدام به قطع 120 درخت زیتون در روستای «قیبار» در حومه عفرین و« قسطل کشک و میدانکی» در ناحیه شران در حومه عفرین کردند.

تداوم حملات ترکیه به شمال سوریه و فرار ساکنان

گروه مسلح موسوم به «لواء المعتصم» اقدام به فروش منزلی در محله «الاشرفیه» در شهر عفرین به مبلغ 1400 دلار کردند که متعلق به یکی از اهالی بود. همچنین یک گروه مسلح دیگر اقدام به فروش سه منزل در شهر عفرین به مبلغ 2200 دلار کرد.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:21 آذر 1401 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد