ارتش سوریه یک کاروان نظامی آمریکا را از حومه قامشلی اخراج کرد

ارتش سوریه کاروانی از نظامیان آمریکا را از روستایی در اطراف قامشلی در شمال سوریه بیرون راند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، یک مرکز ایست‌بازرسی وابسته به ارتش سوریه کاروانی از نیروهای آمریکایی را از روستای تل الذهب در حومه قامشلی (الحسکه) اخراج کرد.

منابع محلی سوریه به سانا گفتند که مرکز ایست‌بازرسی ارتش سوریه یک کاروان نظامی آمریکا متشکل از 5 خودروی زرهی را که قصد داشت از روستای تل الذهب در حومه جنوبی قامشلی به سمت شهر قامشلی (الحسکه) حرکت کنند، بیرون راند.

از زمان برپایی پایگاه‌های غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در خاک سوریه، ارتش سوریه بارها از حرکت و عبور کاروان های نظامی آمریکا در نزدیکی مناطق استقرار خود ممانعت و آنها را مجبور به عقب نشینی کرده‌اند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر سال 96، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آنها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

مقابله ارتش سوریه با کاروان نظامی آمریکا
ممانعت ارتش سوریه از عبور کاروان نظامی آمریکا در قامشلی
نامه‌های سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت درباره غارتگری آمریکا و لزوم اخراج اشغالگران

انتهای پیام

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:6 دی 1401 - 1:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد