در گفتگوی تلفنی بلینکن با همتای صهیونیستی‌اش چه گذشت؟

در حالی که رسانه‌های صهیونیستی از گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد توسعه دامنه سازش سخن گفتند، برخی از رسانه‌ها از تهدید اسرائیل توسط بلینکن سخن گفتند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، رسانه‌های عبری زبان خبر دادند، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز با ایلی کوهن وزیر خارجه جدید کابینه بنیامین نتانیاهو توسعه دامنه سازش را با شمار دیگری از کشورهای منطقه در چارچوب آنچه که به توافق ابراهیم مشهور است، مورد بحث و بررسی قرار داد.

این رسانه‌ها به نقل از بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، افزودند در این مکالمه تلفنی که در دومین روز از تصدی وزارت توسط ایلی کوهن انجام شد، بلینکن بر تعهد غیر قابل تغییر ایالات متحده به حفظ امنیت اسرائیل تاکید کرد.

به روایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی وزیر خارجه آمریکا علاوه بر تاکید بر توسعه توافق ابراهیم مسئله خطر ایران را در ابعاد مختلف آن نیز با کوهن مورد بررسی قرار داد.

وزیر خارجه اسرائیل هم بر عزم تل‌آویو برای مقابله با این خطر تاکید کرد.

این وزیر صهیونیستی در ادامه گزافه گویی های خود ادعا کرد: ما به دنبال تشکیل یک جبهه بین المللی برای خنثی کردن پروژه هسته ای نظامی ایران هستیم.

وی مدعی شد، برای توسعه توان نظامی مستقل خود برای مقابله با هر سناریویی درباره ایران تلاش خواهیم کرد.

به زعم این وزیر صهیونیست ایران در حال توسعه موشک های دوربرد و تامین مالی فعالیت های تروریستی در سراسر جهان است و رژیمش  متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به قابلیت های هسته ای نظامی هستیم.

در این بین برخی از رسانه‌ها نیز از هشدار شدید اللحن بلینکن به وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سخن گفته و خبر دادند، وزیر خارجه آمریکا مخالفت واشنگتن با سیاست‌های اسرائیل که در تضاد با راه‌حل دو دولت است اعلام کرد.

انتهای پیام/*

 

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:12 دی 1401 - 21:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد