روسیه: تل‌آویو از تشدید تنش‌ها در بیت المقدس خودداری کند

نماینده روسیه در سازمان ملل از تل‌آویو خواست تا از تشدید تنش‌ها در فلسطین خودداری کند.

- اخبار بین الملل -

به گزار ش گروه بین الملل خبرگزاری ، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: روسیه انتظار دارد کابینه جدید تل آویو مسیر تشدید تنش را در پیش نگیرد، بلکه اراده سیاسی خود را نشان دهد و از اقدامات رادیکال صرف نظر کند.

این دیپلمات روسی گفت که تشدید تنش‌ها در بحبوحه بازدید وزیر کابینه نتانیاهو از مسجد الاقصی در سوم ژانویه، جدی ترین نگرانی‌ها را ایجاد می‌کند.

این دیپلمات روسی گفت: مجددا یادآوری می‌کنیم که نقض وضعیت تاریخی و قانونی بیت المقدس و اماکن مقدس واقع در آن غیرقابل قبول است. ما در عین حال به نقش اردن که از لحاظ تاریخی مسئول حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و دسترسی آزاد به آن‌ها است، اشاره می‌کنیم. تنش ها در بیت‌المقدس یکی از منابع اصلی بی‌ثباتی در منطقه است.

این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد: «چنین اقداماتی در نهایت وضعیت را متزلزل می‌کند و منجر به درگیری‌های مسلحانه گسترده می‌شود که قبلاً بیش از یک بار شاهد آن بوده ایم.»

نبنزیا گفت: «در این راستا، ما قویاً از هر دو طرف می‌خواهیم خویشتنداری نشان دهند و از اقدامات تحریک آمیز و اقدامات یکجانبه خودداری کنند. ما به ویژه انتظار داریم که کابینه جدید اسرائیل مسیر تشدید تنش را در پیش نگیرد، بلکه اراده سیاسی نشان دهد و از گام‌های رادیکال از جمله تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و مصادره اموال آنها برای اهداف خود خوداری کند.»

نبنزیا: شورای امنیت قصد بررسی لغو تحریم‌ها علیه طالبان را ندارد
نبنزیا: تلاش‌های ائتلاف غربی‌ها در افغانستان کاملاً بی‌فایده بود
درخواست نبنزیا از آمریکا درباره پایبندی به اصول متعارف دیپلماتیک
انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:16 دی 1401 - 9:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد