امیرعبداللهیان: از گفتگوی داخلی لبنان برای انتخاب رئیس جمهور حمایت می‌کنیم/ استقبال از مذاکرات ترکیه و سوریه

وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی خود درباره موضوعات مختلف اظهار نظر کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود گفت: از بیروت تاکید می‌کنم که جمهوری اسلامی ایرا همواره دوست وفادار لبنان خواهد ماند.

وی افزود: ما تقویت روابط میان دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی و گردشگری را مورد رایزنی قرار دادیم. ما با وزیر خارجه لبنان برای فعال کردن روابط دوجانبه میان دو کشور توافق کردیم و شاهد نتایج ملموسی در این چارچوب هستیم.

وزیر خارجه کشورمان گفت: آماده پایبندی به اموری هستیم که برعهده مان است و این از طریق تجهیز لبنان به سوخت است. ایران آماده ساخت و بازسازی نیروگاه انرژی در لبنان با هماهنگی دولت لبنان است.

وی افزود: ایران حامی مقاومت لبنان و فلسطین در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی است. ما در ایران در امور داخلی کشور برادر لبنان دخالت نمی کنیم و از تلاقی و گفتگوی همه جریانهای سیاسی لبنان حمایت می‌کنیم. ما اطمینان کامل داریم که جریانات سیاسی لبنانی از آگاهی و تجربه کافی برای یافتن راهی برای برون رفت از خلاء ریاست جمهوری لبنان برخوردارند.

امیرعبداللهیان گفت: تلاش‌های جدی برای استفاده از کمک‌های ایران به لبنان وجود دارد و طبعا موانع و فشارهای خارجی وجود دارد.

امیرعبداللهیان: ایران با قدرت به حمایت‌های خود از مردم و مقاومت لبنان ادامه می‌هد

وی افزود: از گفتگو میان سوریه و ترکیه خرسندیم و بر این باوریم که این تاثیر مثبتی برای دو کشور دارد. توافق ایران و عربستان در نشست اخیر بغداد بر سر گفتگوی مشترک صورت گرفت که در نهایت به عادی سازی روابط بیانجامد.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 دی 1401 - 13:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد