مقام حزب الله: زیر بار سیاست‌های تحمیلی خارجی نمی‌رویم

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله درباره تحرکات آمریکا علیه لبنانی‌ها هشدار داد و گفت: احدی در خارج نمی‌تواند آنچه را که لبنانی‌ها نمی‌خواهند بر آنها دیکته کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان امروز جمعه گفت: دغدغه امروز لبنانی‌ها اقتصادی و معیشتی است که روز به روز بغرنج تر می‌شود.

وی افزود: با افزایش قیمت دلار، قیمت کالاها هم به شکل سرسام آوری افزایش می‌یابد این با هدف ایجاد آشوب و تحریم افکار عمومی است.

دعموش تاکید کرد: اگر منظور از ایجاد هرج و مرج و بلوا، افزایش فشار بر لبنانی‌ها درباره انتخاب نام رئیس جمهور جدید است خطاب به آنها می‌گوییم که اگر همه دنیا جمع شود تا رئیس جمهوری روی کار آورد که مورد توافق لبنانی‌ها نیست هرگز این تحرکات راه به جایی نمی‌برد و ما زیر بار دیکته نمی‌رویم. راهکار باید داخلی باشد و احدی در خارج نمی‌تواند بر لبنانی آنچه نمی‌خواهند را دیکته کند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: تنها راه حل در موضوع ریاست جمهوری لبنان تفاهم داخلی و ادامه تلاش‌ها برای این است که لبنان رئیس جمهوری مورد توافق داخل داشته باشد نه تحمیل و دیکته شده از خارج. لبنانی‌ها امروز بیش از هر زمان دیگری در مسیر یافتن راهکار و اقدامات شجاعانه و جسورانه برای نجات کشور و آزادی از یوغ آمریکا و ارجح دانستن منافع کشور بر منافع دیگر، حرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد که سیاست تحریم، گرسنه نگه داشتن که از سوی آمریکا دنبال می شود بدون تبعات نخواهد بود و حرفهای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در روز گذشته کاملا عیان بود و به مثابه پیامی به آنانی است که به دنبال بازی با سرنوشت کشور و سوق دادن آن به سوی هرج و مرج هستند.

برنامه جدید آمریکا برای ایجاد هرج و مرج اقتصادی و سیاسی در لبنان

دعموش گفت که معادله ترسیم شده در راستای حمایت از لبنان و واکنش به طرفهای بین‌المللی و غیر از آن است که به دنبال گرسنه نگه داشتن لبنانی‌ها و بی ثبات کردن لبنان هستند.

از سوی دیگر «محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان هم در خطبه‌های نماز جمعه بعلبک گفت: هیچ راهکار و گشایشی جز با تفاهم و گفتگو به دست نمی آید تا رئیس جمهوری روی کار آید که به مسئولیت‌های خود برای خروج کشور از بحران کمک کند و در مسیر عدالت و امنیت و ثبات حرکت کند. وحدت ملی در اولویت است.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:28 بهمن 1401 - 16:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد