رهبرانصارالله یمن: مشارکت مستقیم آمریکا در تجاوز به یمن/ عربستان و امارات فقط ابزار و مزدور هستند

رهبر انصارالله یمن، رژیم‌های سعودی و امارات را مجری دستورات آمریکا برای پیشبرد اهداف خصمانه و توسعه طلبانه این رژیم علیه ملت یمن و دیگر ملت‌های منطقه توصیف کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله امروز پنجشنبه به مناسبت سالگرد شهادت «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن سخنرانی کرد.

حمله توپخانه‌ای عربستان سعودی به استان صعده یمن
بیش از 8 هزار قربانی یمنی به خاطر بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف سعودی

صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن فروردین 1397 در تجاوز جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی به الحدیده به‌ شهادت رسید.

سیدعبدالملک الحوثی در سخنان امروز خود تاکید کرد : تمام حملات ائتلاف متجاوز از جمله حملات به الحدیده با نظارت آمریکا صورت می گیرد.

وی افزود هدف قرار گرفتن شهید صالح الصماد هم با انگیزه و دستور آمریکایی صورت گرفت. آمریکا به شکل مستقیم در تجاوز به کشور ما مشارکت دارد.

الحوثی گفت در تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه قطعی رسیدیم که آمریکا، ترور شهید الصماد را به عنوان هدف اساسی برای عربستان سعودی مشخص کرد.

وی اظهار داشت آمریکا اعتراف کرده که خود فرمان تجاوزات را صادر کرده و از همان ابتدا بر تجاوز نظامی(به یمن) نظارت  داشته است.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد نقش عربستان سعودی و امارات در تجاوز به یمن نقش اجرایی به عنوان ابزار و مجری و مزدور است و هر آنچه را آمریکا بر آنها دیکته و ترسیم می کند، اجرا می کنند.

وی خاطر نشان کرد دشمنان متجاوز گمان می‌کردند با هدف قرار دادن شهید الصماد، اراده ملت ما درهم می‌شکند و ضعیف می‌شود و زمینه عملیات در سطح گسترده برای آنها فراهم می‌شود، اما نتیجه کاملا برعکس انتظاراتشان بود.

رهبر انصارالله به افزایش توانمندی دفاعی و بازدارندگی یمن در برابر ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی آمریکایی اشاره کرد و گفت هر اندازه ائتلاف متجاوز برای تضعیف ملت ما و پایان دادن به توانمندی نظامی آن تلاش کرد، این توانمندی‌ها افزایش یافت و ملت ما هم قوی‌تر شد.

وی افزود اگر وضعیت امروز را با آغاز تجاوز دشمن و سال‌های گذشته مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که سطح توانمندی نظامی ما نسبت به آن دوران بسیار فرق کرده است.

حملات توپخانه‌ای و موشکی عربستان به مناطق مسکونی استان صعده یمن

متجاوزان سعودی امروز نیز مناطقی در استان صعده در نزدیکی مرز عربستان را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار دادند که در نتیجه آن دستکم سه غیرنظامی یمنی زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:4 اسفند 1401 - 17:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد