دیدار گروسی با امیرعبداللهیان

مدیرکل آژانس انرژی اتمی در ادامه دیدارهای خود با مقامات ایران، ظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری ، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ساختمان این وزارت خانه دیدار و گفتگو کرد.

گروسی پیشتر با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفتگو کرده بود.

وی در نشست خبری برگزار شده در ساختمان انرژی اتمی در خصوص سفرش و بازرسی‌های آژانس از ایران گفت: «بحث ما بحث کاری است و ضروری است، ما می‌خواهیم با ایران یک گفتگوی جدی داشته باشیم، مسائلی بود که باید با هم صحبت می‌کردیم و خوشحالم که توانستم به ایران بیایم و در خصوص این مسائل بحث کنیم، اما کار تمام نشده است و همچنان گفتگوها ادامه دارد. در پایان روز می‌توانم رضایت خودم را از این سفر اعلام کنم و می‌خواهم بگویم که همکاری با ایران ادامه دارد.»

وی ادامه داد: «بازرسی‌های آژانس براساس توافقات با کشورهای عضو آژانس است و ایران هم یکی از اعضای آژانس است. از جامعه ایران می‌خواهیم درک کند بابت این بازرسی‌ها، چون این موارد براساس توافقات NPT است و اسرائیل جزو ان.پی.تی. نیست و توافق دیگری با آنها داریم اما از نظر من همه کشورها باید جزو ان‌پی‌تی باشند.»

اسلامی: مطمئنم گفتگوها به‌صورت پایدار تأثیرگذار خواهد بود/ گروسی: همکاری با ایران ادامه دارد
برگزاری دور نهایی گفتگوها بین اسلامی و رافائل گروسی

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:13 اسفند 1401 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد