حضور هیئت ایرانی در بحرین

عباس گلرو، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت در  مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی به بحرین سفر کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری ، "عباس گلرو"، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به سفر خود برای شرکت در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی در توئیتی نوشت: برای شرکت در اجلاسیه 146 مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در بحرین، وارد منامه شدیم و "ممدوح عباس الصالح"، عضو مجلس بحرین در فرودگاه به گرمی از هیئت جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

وی افزود: افق‌های روشنی بین دو کشور دیده می‌شود.

روز گذشته بود که جمهوری اسلامی ایران، عربستان و چین در بیانیه‌ای از توافق برای از سرگیری روابط بین ایران و عربستان خبر دادند.

در نتیجه‌ی گفتگوهای انجام شده، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.

وزرای امور خارجه دو کشور جهت اجرای این تصمیم و انجام تمهیدات لازم برای تبادل سفرا با یکدیگر ملاقات می‌نمایند.

دو کشور با تاکید بر احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر در زمینه اجرای موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی امضا شده در تاریخ 1380.1.28خورشیدی برابر با  2001.4.17 میلادی و نیز موافقت‌نامه عمومی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی، فرهنگی، ورزشی و جوانان، امضا شده در تاریخ 1377.3.6 خورشیدی برابر با 1998.5.27 میلادی توافق کردند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در خصوص توافق ایران و عربستان و سیاست همسایه محور ایران در توئیتی نوشت: بازگشت روابط طبیعی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ظرفیت‌های بزرگی را در اختیار دو کشور، منطقه و جهان اسلام قرار می دهد.

امیرعبداللهیان افزود سیاست همسایگی به عنوان محور کلیدی سیاست خارجی دولت سیزدهم، با قوت در مسیر درست پیش می‌رود و دستگاه دیپلماسی فعالانه در پس تمهید گام‌های بیشتر منطقه‌ای است.

اعلام توافق ایران و عربستان در پکن؛ حذف آمریکا از مناسبات مهم غرب آسیا
امیرعبداللهیان: ازسرگیری روابط ایران و عربستان ظرفیت‌های بزرگی ایجاد می‌کند

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:20 اسفند 1401 - 12:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد