امام جمعه بغداد: آمریکا به دنبال جلوگیری از پیشرفت عراق با تکیه بر هرج و مرج سازنده است

امام جمعه بغداد تاکید کرد که از زمان سرنگونی صدام در سال 2003 میلادی، آمریکا ایجاد هرج و مرج سازنده به ویژه در عراق را با هدف جلوگیری از پیشرفت و توسعه این کشور دنبال کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، آیت الله سید یاسین الموسوی امام جمعه بغداد در سخنانی تاکید کرد وضعیتی که امروز ما در آن به سر می‌بریم، نشان می‌دهد که آمریکا عمدا به ایجاد هرج و مرج می‌پردازد و خواهان ثبات و امنیت در عراق نیست و به طور مستقیم و غیر مستقیم در امور آن دخالت می‌کند.

تحرکات پارلمان عراق علیه دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد/ استیضاح وزیر خارجه کلید خورد

الموسوی خاطر نشان کرد هرج و مرجی که در عراق یا جهان وجود دارد، عمدی و هدفمند است و آمریکا در پس آن قرار  دارد، این هرج و مرج با اراده استکبار جهانی گسترش یافته است.

امام جمعه بغداد به بازی آمریکا با دلار در تلاش برای ضربه زدن به اقتصاد عراق و وابسته نگه داشتن آن اشاره کرد و ادامه داد شکل دیگری از هرج و مرج را در اقتصاد می‌بینیم، هرج و مرج افزایش یا کاهش بهای دلار ، گویا زندگی ما با دلار و گرانی پیوند خورده است، چه کسانی از مسئله دلار بهره‌برداری می‌کنند؟ قطعا آن طرفی که از این مسئله بهره‌برداری و استفاده می‌کند، دولت عراق و شهروندان نیستند، زیرا دولت عراق در زمینه بودجه با کسری روبرو می‌شود و شهروندان هم ضرر می‌کنند، این وضعیت، هرج و مرج است و برخی طرف‌ها تلاش می‌کنند از آن سوء استفاده کرده و حقوقمان را نقض کرده و به منافعمان ضربه بزنند.

وی تاکید کرد آمریکا از سال 2003 میلادی(زمان سرنگونی صدام معدوم) هرج و مرج سازنده را در عراق ایجاد کرد که یکی از اهداف آمریکا از هرج و مرج طلبی، منحرف کردن عراق از مسیر رسیدن به یک کشور پیشرفته و توسعه یافته و تولیدکننده بوده است. 

الموسوی خاطر نشان کرد برای حل این بحران‌ها ما به مدیران شریفی نیاز داریم که بر خلاف این مسیر (طراحی شده از سوی آمریکا) یعنی در جهت منافع عراق و ملت آن فعالیت کنند.
انتهای پیام/
 

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:21 اسفند 1401 - 22:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد