محورهای رایزنی وزیر خارجه اوکراین با مقامات عراقی

وزیر خارجه اوکراین در سفر به بغداد با مقامات عراقی دیدار و گفتگو کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق  میزبان «دیمیترو کولبا»، وزیر خارجه اوکراین بود.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، دو طرف تقویت روابط دوجانبه و چگونگی تعامل در زمینه‌های مختلف و چالش‌های منطقه ای را بررسی کردند.

فؤاد حسین بر اهمیت حمایت از روابط دوجانبه از طریق متنوع سازی چارچوب های رایزنی و همکاری مشترک در راستای تحقق امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

دو طرف به پیامدهای جنگ بین روسیه و اوکراین در سطح انسانی و تاثیر آن بر صلح و امنیت بین المللی و همچنین آثار اقتصادی گسترده آن بر جهان و عراق پرداختند.

وزیر خارجه عراق نگرانی این کشور نسبت به تحولات بین روسیه و اوکراین و وخامت اوضاع انسانی را ابراز داشت و بر اهمیت روی آوردن به گفتگوی بیشتر برای حل بحران در راستای حفظ امنیت ملت اوکراین و سایر ملت های منطقه تاکید کرد.

وی بیان کرد که عراق به دلیل جنگ و تعرضات غیرقابل قبول به تاسیسات شهری، رنج بسیار دیده و از این رو هرگونه تلاش برای کاهش تنش، پایان جنگ و تلاش برای آرامش اوضاع و خویشتن داری و احترام به اصول قانون بین المللی و منشور سازمان ملل و حاکمیت کشورها بر اراضی خود را تایید می‌کند.

وی افزود که عراق به دنبال این است که بخشی از راه حل بحران روسیه و اوکراین باشد.

وزرای خارجه دو کشور چگونگی تداوم روابط تجاری و تقویت آن علاوه بر شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک در منطقه و جلوگیری از جنگ اقتصادی را بررسی کردند.

در پایان وزیر خارجه عراق اشاره کرد که سفر وزیر خارجه اوکراین به بغداد مهم است و جهان به این سفر می‌نگرد.

از طرفی دیگر وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد که سفرش به بغداد نشان دهنده گسترش روابط بین دو کشور است و روابط اوکراین با عراق در حال پیشرفت است.

تاکید «السودانی» بر موضع اصولی بغداد در مخالفت با جنگ

«محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق  میزبان «دیمیترو کولبا»، وزیر خارجه اوکراین بود.

کشور عراق ,

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این دیدار، روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت مبادله تجاری و اقتصادی بررسی شد.

السودانی بر استقبال دولت از گسترش همکاری بین دو کشور تاکید کرد. وی به موضع اصولی عراق در مخالفت با جنگ و درگیری‌های مسلحانه و اتخاذ گفتگو به عنوان اساسی برای حل مشکلات و اختلافات بین المللی و منطقه‌ای اشاره کرد.

تحولات اوکراین| پیشنهاد ایجاد گروهی میانجی برای حل مناقشه بین مسکو و کی‌یف

از طرفی دیگر، وزیر خارجه اوکراین تمایل کشورش برای فعالسازی کمیته‌های مشترک بین دو کشور و حمایت از همکاری دوجانبه و تقدیر دولت اوکراین از جایگاه منطقه‌ای و بین المللی عراق و نقش محوری برجسته آن در حمایت از تلاش‌ها برای ثبات بین المللی و ابتکارهای صلح را اعلام کرد.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:29 فروردین 1402 - 8:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد