دیدار امیرعبداللهیان با نبیه بری/ تقدیر از ایستادگی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس پارلمان لبنان از نقش برجسته این کشور و مقاومت آن در ایستادگی در مقابل تلاش‌های مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه قدردانی کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری ، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات لبنانی با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش و تلاش‌های نبیه بری در صحنه سیاسی داخلی لبنان، بر ضرورت حل و فصل مسائل داخلی این کشور  با استفاده از سازوکارهای داخلی و گفتگو و توافق میان جریان‌های سیاسی لبنانی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با قدردانی از نقش برجسته لبنان و مقاومت لبنانی در ایستادگی در مقابل تلاش‌های مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه، بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف به ویژه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی، با توجه به زمینه‌ها و فرصت‌های مناسب در دو‌ کشور تاکید کرد.

رئیس پارلمان لبنان نیز در این دیدار با ارائه ارزیابی خود از تحولات جاری پس از توافق تهران - ریاض و با برشمردن اثرات مثبت آن در سطح منطقه و به ویژه وحدت جهان اسلام، لبنان و مقاومت آن را سنگری سترگ در مقابل رژیم صهیونیستی دانست.

طرفین در این دیدار در خصوص اوضاع یمن،  بحرین،  فلسطین و سودان بحث و تبادل نظر کردند.

تاکید امیرعبداللهیان بر ارتقای همکاری‌های اقتصادی ایران و لبنان
امیرعبداللهیان: ایران آماده انتقال تجربیات خود در زمینه احداث نیروگاه‌های برق به لبنان است

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:7 اردیبهشت 1402 - 20:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد